عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هشتمین جلسه مستند سازی و مدیریت دانش در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد


هشتمین جلسه مستند سازی و مدیریت دانش در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

هشتمین جلسه مستند سازی و مدیریت دانش در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد

هشتمین جلسه مستند سازی و مدیریت دانش، با موضوع مدیریت جامع سیلاب و با استفاده از تجارب همکاران در شرکت آب منطقه ای گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این نشست، مشاور محترم مدیر عامل شرکت به بیان تجارب خود در حوزه مدیریت سیلاب پرداخت.

مهندس سید محسن حسینی بیان کرد: ثبت تجارب، ماحصل سالها تلاش دست اندرکاران، شکست ها و موفقیت های همکاران بوده و از این رو ثبت این تجارب وحفظ دانش سازمانی نیازمند مشارکت همه همکاران است.

وی افزود: در برنامه جامع سیلاب وظایف همه دستگاه های اجرایی مرتبط با سیل در نظر گرفته شده است و این برنامه با 5 مولفه تدوین گردیده است که از جمله می توان به مدیریت حوضه های آبریز، کنترل فیزیکی سیلاب، آمادگی در مقابل سیلاب، مدیریت سیلابدشت و مدیریت بحران و مقابله با سیل اشاره نمود. 

مهندس حسینی بیان کرد:  مطالعه و اجرای طرحهای آبخیزداری عمده ترین زیرمجموعه های مولفه مدیریت حوضه های آبریز (آبخیز) است. مطالعه و اجرای طرحهای مهندسی رودخانه ها شامل 8 پروژه : نقشه برداری، تعیین حد بستر و حریم ، علامت گذاری حد نهایی بستر، اطلاع رسانی و آموزش عمومی، اخذ سند رودخانه ها، گشت های حفاظتی از رودخانه ها، لایروبی و اصلاح مسیر رودخانه ها، دیواره سازی و تثبیت بستر رودخانه ها از زیرمجموعه های مولفه کنترل فیزیکی سیل است.

وی افزود: در مولفه آمادگی در برابر سیلاب می توان به سیستمهای هشدار سیل، انجام مانورهای مرتبط با تخلیه و جابجایی در زمان سیل، تعیین نقاط امن و آموزش همگانی اشاره کرد.

همچنین در مولفه مدیریت سیلابدشت نیز ، مواردی مانند بیمه سیل و مدیریت ریسک در کاربری اراضی مورد بررسی و برنامه ریزی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: مدیریت بحران و مقابله با سیل نیز مجموعه اقداماتی است که در زمان بحران می بایست مورد عمل دستگاههای مرتبط و مردم قرار گیرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .