عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری نشست خبری سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان با خبرنگاران


برگزاری نشست خبری سرپرست شرکت آب و فاضلاب گلستان با خبرنگاران

نشست خبري سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با خبرنگاران استان در سالن کنفرانس این شرکت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ، مهندس " ابوالفضل رحیمی" اظهار داشت : نشست خبري سرپرست و معاونین شركت آب و فاضلاب گلستان با اصحاب رسانه وخبرنگاران به منظور پاسخ گويي به سوالات خبر نگاران برگزار و طي اين نشست دوساعته نقش موثر رسانه هاي جمعي در انتقال دستاوردها و اشاعه فرهنگ مديريت مصرف تشريح شد.
مهندس رحیمی ابتدا به معرفی شرکت پرداختند و در ادامه اظهار داشتند :یک میلیون و 121هزار نفر در 22 شهر استان که شامل 283هزار مشترک از خدمات آب شرب سالم بهرمند هستند که آب شرب بیش از 90 درصد این جمعیت از منابع زیرزمینی تامین می شود .
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در ادامه گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد : 16درصد از جمعیت شهری گلستان از خدمات فاضلاب بهره مند هستند که این آمار در کشور 48درصد بوده و نشان دهنده عقب ماندگی استان در بخش فاضلاب نسبت به میانگین کشوری است .
وی افزود : طرح فاضلاب در شهر های گرگان ،بندرگز ،بندرترکمن و کردکوی در حال بهره برداری است و شهرهای علی آباد کتول ، آق قلا ، آزادشهر و گنبد کاووس هم در حال اجرا می باشد .
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه در زمان اوج مصرف هزار لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم گفت :  باید رویه برخورد با مصرف آب در جامعه تغییر کند و از این گوهر حیات به نحو صحیح استفاده شود .
مهندس رحیمی در ادامه به ضرورت فرهنگ سازی در صرفه جویی مصرف آب اشاره کرد و بیان داشت : رسانه ها تاثیر زیادی در آگاه سازی جامعه برای صرفه جویی در مصرف آب دارند و ما هم اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و برنامه های فرهنگی پرداخته ایم زیرا مدیریت مصرف آب اقدامی فرهنگی بوده و خارج از توان یک دستگاه است و همه باید در این مسیر مشارکت کنند .
وی در ادامه سوال یکی از خبرنگاران که پروژه های قابل افتتاح شرکت در هفته دولت را نام ببرید افزودند : با هماهنگی های بعمل آمده، شرکت آب و فاضلاب استان گلستان هم پروژه هایی در هفته دولت برای افتتاح آمده کرده که از مهم ترین پروژه ها میتوان به پروژه مرکز مانیتورینگ و کنترل تله متری شهر گرگان خواهد بود که یکی از پروژهای بسیار خوب خواهد بود که کلیه منابع تامین ، مخازن ، ایستگاه های پمپاژ و تصفیه خانه های شرکت رو رصد خواهد کرد و کمک بسیار بزرگی به کاهش و اتلاف منابع آب خواهد بود .
رحیمی در خصوص خسارت سیل فروردین ماه سال جاری گفت : سیل فروردین ماه سال جاری در گلستان 42میلیارد تومان به تاسیسات آبرسانی استان خسارت زددر حال حاضر  15میلیارد تومان از این خسارت در حال تخصیص یافتن می باشد .
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خاتمه از مردم شریف استان خواست تا در مصرف آب مدیریت کافی داشته باشند چرا که سفره های زیرزمینی استان با دیگر استان ها قابل قیاس نیست و متوسط دبی چاه های استان از 19 لیتر برثانیه به 13 لیتر بر ثانیه رسیده است.   
در ادامه نشست ؛ خبر نگاران سوالات و پیشنهادات خود در حوزه آب و فاضلاب را مطرح کردند که توسط سرپرست و مسئولين اين شركت بررسي و مورد تحليل قرار گرفت.
لازم به ذکر است در پایان این نشست خبرنگاران از تصفیه خانه فاضلاب گرگان و مرکز سامانه 122استان بازدید کردند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 356
  • کد خبر : 63057