عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حل مشکلات و چالش‌های شهر در گرو مشارکت مردم، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است

معاون پارك علم و فناوري گلستان در دیدار با اعضاي كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر گرگان:

حل مشکلات و چالش‌های شهر در گرو مشارکت مردم، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است

 

معاون پارك علم و فناوري گلستان عصر ديروز در نشستي با حضور اعضاي كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر گرگان و اعضاي سه تيم برتر رويداد استارت‌آپ ويكند «ارتقاء سطح کیفیت زندگی در خانواده‌ها با استفاده از فناوری و نوآوري» كه در ماه اخير برگزار شد، به بحث و تبادل نظر پرداختند.
به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري گلستان، در اين نشست صميمانه دكتر آيداني معاون پارك علم و فناوري گلستان، عرصه مديريت شهري را مملو از ظرفيت‌هاي كارآفرينانه، فناورانه و نوآورانه دانست و گفت: در اين شرايط ويژه، استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان و فناور بسياري مي‌توانند تشكيل و به فعاليت مشغول شوند.

 

دكتر آيداني، موفقيت شهرداري‌ها در حل مشكلات شهري را در گرو مشاركت و حضور مردم عنوان و تصريح كرد: هم‌اكنون در كشور ما انقلابي در عرصه كسب‌وكارهاي نوين ايجاد شده و اگر شهرداري ما به اين حركت نپيوندد، قطعا در آينده‌اي نزديك متضرر خواهد شد.

وي افزود: علي‌رغم اينكه هم‌‍اكنون در شاخص‌ جهاني نوآوري رتبه شصت‌وپنجم متعلق به كشور ما است، اما در حوزه نهادي و در بخش داده‌ها كه يكي از بخش‌هاي اصلي شاخص نوآوري است، وضعيت مناسبي نداريم و اين بدان معناست كه اگر تلاش بخش‌هاي ديگر نبود، همچنان به دليل عدم وجود فضاي كسب‌وكار مناسب در اين شاخص جهاني پيشرفتي نمي‌كرديم.

دكتر آيداني، پارك علم و فناوري را يكي از مناسب‌ترين مكان‌ها جهت رجوع ساير دستگاه‌ها دانست و گفت: پارك‌هاي علم و فناوري، حلقه واسطي ميان صنعت، دانشگاه و ساير نهادها مي‌باشند؛ از اين رو بايد نگاهي ويژه به اين سازمان داشت.

معاون پارك علم و فناوري گلستان در پايان پيشنهادات خود از قبيل برگزاري رويدادهاي استارتاپي هدفمند و استاندارد، ايجاد مركزي فعال در شهرداري گرگان براي به حداقل رساندن چالش‌هاي حوزه نوآوري كه استارتاپ‌ها با آن مواجه مي‌شوند، ايجاد كارخانه نوآوري جهت تجميع بازيگران استارتاپي شهر گرگان، تخصيص فضاي تبليغاتي مناسب براي استارتاپ‌ها بصورت رايگان، اعطاء مجوزهاي لازم بدون نياز به بوروكراسي‌هاي اداري و تخصيص زميني مناسب در حدود نيم تا يك هكتار در شهر گرگان براي ايجاد ساختمان مركزي پارك علم و فناوري گلستان را به اعضاي كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر گرگان ارائه داد.

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : پارک علم و فناوری گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .