عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان و نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی


دیدار مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان و نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی

مازندرانی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان و قره خانی نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در این دیدار گفت: تقویت و توسعه تعاونی ها که از اصلی ترین مولفه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، نیازمند توجه ویژه همه مسئولین به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: قوانین و مقررات قدیمی در بخش تعاون وجود دارد که فعالیت تعاونگران را با کندی مواجه کرده و رفع این مشکل نیازمند اهتمام ویژه نمایندگان مجلس در اصلاح قانون بخش تعاون است.

مازندرانی بیان داشت: بیش از 2 هزار و 800 تعاونی فعال در استان داریم که در سال گذشته 36 میلیون دلار صادرات در بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، گوشت مرغ، فرش، ید، پسته و غیره داشتند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته در طرح روستا تعاون نیز 80 تعاونی به ثبت رسید که 32 میلیارد تومان تسهیلات به این تعاونی ها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به طرح های دولت در خصوص ایجاد اشتغال اشاره و تصریح کرد: طرح های اشتغال روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، کارورزی، مشوق های بیمه ای کارفرما، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح تامین مالی خرد و الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح هایی هستند که در راستای رونق اشتغال در استان در حال اجراست و خواسته ی ما از نمایندگان مجلس این است که با تمام توان از آنها حمایت کنند تا شاهد ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعهد 30 هزار نفری اشتغال استان محقق شد و امسال نیز تاکنون 2 هزار و 178 نفر در بخش های مختلف مشغول به کار شدند.

مازندرانی گفت: تا کنون از محل اشتغال روستایی به 3 هزار 991 طرح مبلغ 319 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و در بخش اشتغال فراگیر نیز 138 طرح از تسهیلاتی بالغ بر 69 میلیارد تومان بهره مند شدند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر ارتقای سطح فرهنگی و ورزشی کارگران و تعاونگران، گفت: سیاست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی این است تا از طریق ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی، فرهنگی و رفاهی، این قشر زحمتکش و آسیب پذیر را حمایت نماید.

وی تاکید کرد: توجه به کارهای فرهنگی، ورزشی و رفاهی موجب ایجاد انگیزه در کارگران و پویایی محیط کار در واحدهای تولیدی می شود.

مازندرانی در همین راستا افزود: انتظار ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این است تا در راستای ایجاد یک مرکز مناسب فرهنگی، رفاهی و ورزشی در گلستان پیگیری جدی و مستمر نمایند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 558
  • کد خبر : 63115