عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان گرگان با محوریت امامزاده نور (ع) برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت ؛

همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان گرگان با محوریت امامزاده نور (ع) برگزار شد

 

جشن دهه کرامت و آئین تکریم از امامزادگان شهرستان گرگان با محوریت امامزاده اسحق بن موسی بن جعفر (علیه السلام) ملقب به امامزاده نور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ همایش بزرگداشت امامزادگان شهرستان گرگان با محوریت امامزاده اسحق بن موسی بن جعفر (ع) ملقب به امامزاده نور و برادر امام رضا (ع) امروز یکشنبه 23 تیرماه 98 ، به همراه آئین تجلیل از هیأت امناء و خادمین بقاع متبرکه شهرستان گرگان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی فعال در حوزه مرمت بقاع متبرکه و مساجد استان ، در مهدیه امامزاده اسحق بن موسی بن جعفر (علیه السلام) گرگان برگزار شد.

همچنین همزمان با سالروز میلاد هشتمین امام شیعیان حضرت امام رضا (ع)، کاروان خادمان حرم علی‌بن موسی‌الرضا(ع) نیز که حامل پرچم متبرک حرم رضوی بودند، در این مراسم حضور یافتند.

از جمله بخش های اجرا شده در همایش بزرگداشت امامزاده اسحق بن موسی بن جعفر (ع) که با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و دیگر مسوولین استانی و شهرستانی برگزار شد ، سخنرانی حجت الاسلام میرمنافی مسوول هیات امنای امامزاده نور ، مدیحه سرایی حاج مهدی احمدی ، اجرای گروه سرود نونهالان مسجد جامع گرگان بود.

«لازم به ذکر است ؛ سال گذشته به همت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان , سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین هیات امنای امامزاده نور ( ع) روز 8 ذی القعده به عنوان روز بزرگداشت امامزاده نور گرگان نامگذاری شد . این روز با محوریت بزرگداشت امامزاده اسحاق(امامزاده نور گرگان) مباحث فرهنگی و مذهبی پیرامون ایام دهه کرامت در این مکان برگزار می شود تا موجب معرفی بیشتر این امامزاده به مردم و گردشگران نیز باشد.

این مهم و شناساندن این آستان مقدس که به عنوان نگینی درخشان در بافت تاریخی گرگان(استرآباد) قرار گرفته است و می تواند مقصد بسیاری از گردشگران مذهبی که گلستان را مسیر عزیمت به مشهد مقدس انتخاب کرده اند باشد.

آرامگاه‌ اسحاق‌ بن‌ موسى‌ بن‌ جعفر (ع) معروف‌ به‌ مشهد نور، از بناهاى‌ دوره سلجوقى‌ در شهرستان‌ گرگان‌ است. این‌ بنا در مرکز شهر گرگان‌، درگذر سرچشمه‌ از محله سبزه‌ مشهد قرار دارد.»

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .