عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست هم اندیشی جامعه واحد های پذیرایی استان گلستان برگزار شد

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛

نشست هم اندیشی جامعه واحد های پذیرایی استان گلستان برگزار شد

 

نشست هم اندیشی جامعه واحد های پذیرایی استان گلستان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ این نشست امروز دوشنبه 24 تیرماه 98 با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، احمد تجری معاون گردشگری استان ، ایزانلو نماینده شرکت توزیع برق استان، ناجی نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی استان ، تازیکه نماینده اداره امور مالیاتی استان و اعضاء جامعه واحد های پذیرایی استان گلستان در هتل آویشن گرگان برگزار شد.
این نشست به منظور هم اندیشی و ارایه پیشنهادات و راهکارهای حل مشکلات جامعه واحد های پذیرایی استان گلستان انجام پذیرفت و مدیران و بهره برداران این واحدها مواردی را در خصوص مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده ، اخذ تسهیلات بهسازی و تجهیز واحد ها و ساماندهی واحد های بدون مجوز  مطرح نمودند و به بیان انتقادها، مشکلات و راهکار های خود جهت رونق و توسعه گردشگری پرداختند.
علاوه بر این تازیکه نماینده اداره کل امور مالیاتی استان ، ایزانلو نماینده شرکت توزیع نیروی برق استان و ناجی نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی استان برای تعامل بیشتر با واحد های پذیرایی استان و آشنایی با دغدغه های این حوزه در جلسه حضور داشتند و توضیحاتی را در مباحث مورد نیاز این واحد ها ارائه دادند.
در این نشست ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ضمن اشاره به اهمیت جایگاه گردشگری گفت: رونق و توسعه صنعت گردشگری نیازمند حضور پر رنگ بخش خصوصی است و این کار به تنهایی از عهده دولت خارج است.
کریمی در ارتباط با مشکل یکی از مدیران واحد های پذیرایی در خصوص واحد های مجاز به ارائه خدمات در ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد : برای حل مشکلات این حوزه دردیداری که با سردار قاسمی فرماندهی محترم انتظامی استان صورت گرفت مقرر شد پیش نویس تفاهمنامه ای تهیه و با جمع بندی و اجرایی شدن آن دغدغه های مدیران واحد های پذیرایی در این حوزه برطرف شود.
کریمی با اشاره به این که ممکن است برخی از مشکلات در این جلسات قابلیت حل و فصل نداشته باشد ، گفت : رییس جامعه واحد های پذیرایی با جمع بندی این مسائل ، آن ها را برای طرح در کمیته رفع موانع تولید که تمام دستگاه های اجرایی حضور دارند ، در اختیار اداره کل میراث فرهنگی قرار داده تا با مطرح شدن در این کمیته شاهد رفع این موانع باشیم.
احمد تجری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این نشست ضمن تاکید بر تعامل و ارتباط بیشتر مدیران واحد های پذیرایی با یکدیگر ، گفت : جلسات فصلی اعضاء  جامعه واحد های پذیرایی تشکیل شود تا با هماهنگی معاونت گردشگری و حضور دستگاه های اجرایی مختلف به دغدغه ها و مشکلات این حوزه پرداخته شود تا شاهد رفع این موانع باشیم.
وی گفت : جوامع فعال در حوزه گردشگری ضمن اینکه تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری می باشند اما از استقلال رای و نظر برخوردارند و دارای تشکیلات خاص خود می باشند و باید تعاملات و همکاری های درون جوامع به صورت مستمر پیگیری شود.
تجری یادآور شد: معاونت گردشگری استان گلستان در جلسات هم اندیشی جوامع گردشگری ، با دعوت از نمایندگان دستگاه های اجرایی مختلف درصدد تعامل ، راهنمایی و رفع مشکلات این جوامع می باشد.
وی افزود : از ابتدای سال تا کنون جلسات متعدد جوامع مختلف حوزه گردشگری استان با نمایندگان دستگاه های اجرایی چون شرکت توزیع نیروی برق استان ، اداره کل امورمالیاتی استان ، اداره نظارت بر اماکن عمومی و ...  تشکیل و مسائل مبتلا به مدیران و فعالین حوزه گردشگری در این جلسات هم اندیشی مطرح و پیگیری شد.
همکاری و تعامل بیشتر ادارات مرتبط با واحد های پذیرایی ، ارائه تعرفه صنعتی برق به واحد های پذیرایی استان ، برخورد با واحد های پذیرایی غیرمجاز فعال در سطح استان ، بررسی نرخ گذاری ، نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده در واحد های پذیرایی از اهم مواردی بود که در این نشست هم اندیشی توسط مدیران و فعالین واحد های پذیرایی مطرح شد.
 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .