عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تور رسانه ای بازدید از شهرک صنعتی 1000 هکتاری اترک برگزار شد


تور رسانه ای بازدید از شهرک صنعتی 1000 هکتاری اترک برگزار شد

تور رسانه ای بازدید از شهرک صنعتی 1000 هکتاری اترک برگزار شد

 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان از بازدید جمعی از خبرنگاران رسانه ها از فاز سه شهرک صنعتی آق قلا و شهرک صنعتی 1000 هکتاری اترک خبر داد.

حجت الله خلیل زاده در این بازیدد اظهار داشت: شهرک صنعتی اترک به دلیل برخورداری از امکانات زیرساختی و موقعیت جغرافیایی، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد

وی با اشاره به اینکه مساحت شهرک صنعتی اترک هزار هکتار است و در چهار فاز تکمیل می شود افزود: تاکنون فاز اول آن در 250 هکتاراجرا و آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری است.

وی موقعیت این شهرک و نزدیکی به گمرک اینچه برون، راه آهن، فرودگاه و محدوده منطقه آزاد اینچه برون را از مزیت های این شهرک صنعتی برشمرد و گفت: همچنین به دلیل قرار گرفتن اترک در منطقه محروم، این شهرک دارای معافیتهای مالیاتی است.
خلیل زاده یادآور شد: یکی از ویژگی های شهرک صنعتی اترک قیمت ارزان آن نسبت به سایر شهرک های صنعتی استان و کشور است که می تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاران باشد
وی افزود: در حال حاضر امکانات زیرساختی مانند آب و برق و گاز و آسفالت در این شهرک صنعتی برای حضور سرمایه گذاران تامین شده است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گلستان گفت: در شهرک صنعتی اترک 70 هکتار با شرایط گمرک فنس‌کشی شده است و اقدامات دیگری نیز برای استقرار گمرک در این شهرک باید صورت گیرد که به دلیل وضعیت طرح منطقه آزاد ابن اقدامات عملیاتی نشده است.
خلیل زاده اترک را یکی از طرح های اقتصادی مهم و سودآور برای استان عنوان کرد و گفت: سند مالکیت و تفکیکی برای این شهرک وجود دارد تا سرمایهگذاران برای ورود رغبت داشته باشند و بتوانند از ظرفیتی که در اختیار آنان گذاشته شده بهترین امکان را برده و این منطقه را به یکی از قطب های تجاری استان و حتی شمال کشور تبدیل کنند.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 28 قرار داد با سرمایه گذاران منعقد شده است، بیان کرد: با توجهخ به اینکه برخی زیر ساخت های این شهرک از جمله ایجاد اینترنت پر سرعت برای ایجاد یک سایت پایانه ای که به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته شده یکی دیگر از نیازهای سرمایه گذاران این شهرک است و امیدا داریم تا زمان اجرای مصوبه منطقه ازاد تجاری این نیاز هم براورده شود و در صورت اعلام اجرائی شدن مصوبه منطقه آزاد ، دیگر نیازی به احداث سایت در این شهرک نیست.
مدیر عامل شرمت شهرکهای صنعتی گلستان ادامه داد: اگر چه شرکت شهرکهای صنعتی گلستان فقط مسئول ایجاد زیر ساخت ها برای حمایت از تولید کنندگان است اما حمایت های زیادی از سرمایه گذاران در بخش های مختلف می کند وجذب سرمایه گذار برای حضور در این شهرک ها را در برنامه های خود گنجانده است.
به گفته خلیل زاده برای ادامه تکمیل زیر ساخت های شهرک صنعتی اترک نیاز به 150 میلیارد ریال اعتبار است که پیگیر آن هستیم و در سال گذشته نیز 120 میلیارد ریال برای تکمیل این زیر ساخت ها به این شهرک اختصاص یافته بود.
وی افزود: انتقال پست های برق فشار قوی از سمت علی آباد و با همکاری شرکت برق استان از برنامه های مهم دردست اقدام برای توسعه این شهرک است که با اجرای آن استقرار صنایع فولادی نیز در این شهرک امکان پذیر است.
گفتنی است در این بازدید خبرنگاران از پروژه های در دست اجرای این شهرک صنعتی و همچنین شرکت لعل سقف هیرکان که تولید کننده سقف های کشسان با سرمایه گذاری و همکاری سرمایه گذارن اوکراینی و گلستانی است، بازدید کردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .