عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان/نمایش یک ماهه این اثر در موزه باستان شناسی گرگان

معاون میراث فرهنگی استان گلستان :

بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان/نمایش یک ماهه این اثر در موزه باستان شناسی گرگان

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ سارا اخوت امروز چهارشنبه 26 تیرماه 98 با اعلام این خبر گفت : مجسمه سنگی مرد ساسانی، پیکره تمام قد انسانی از جنس سنگ آهک یکپارچه می باشد که در اوایل دهه 60 خورشیدی و پس از وقوع سیلی بطور اتفاقی در جنگل النگدره گرگان شناسایی و کشف گردید.

او خاطر نشان کرد : طی هماهنگی های بعمل آمده بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و مازندران مقرر گردید این مجسمه که هم اکنون در موزه بابل نگهداری می شود به مدت یکماه در موزه باستان شناسی گرگان جهت بازدید عموم به نمایش گذاشته شود.

اخوت یادآور شد : در مورد تاریخ گذاری ساخت اثر و بر اساس مطالعات تطبیقی صورت گرفته بر روی خصوصیات شمایل نگارانه، به نظر می رسد این مجسمه به دوران ساسانی تعلق داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان افزود : اگرچه عدم تناسب و نوع ترکیب اندام، لباس و برخی ویژگی های دیگر را می توان نشانه پیکره سازی اشکانی دانست، اما شباهت آن با برخی از شاخصه های هنر پیکرتراشی ساسانی همچون نحوه ایستادن و قرارگیری دست ها و تزئینات وابسته، قدمت آن به دوره ساسانی را نزدیک تر می کند.

او خاطر نشان کرد : تاریخ رونمایی از مجسمه سنگی مرد ساسانی در این موزه شهرستان گرگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .