عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در روستای گردشگری زیارت


آغاز جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در روستای گردشگری زیارت

آغاز جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در روستای گردشگری زیارت

جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در مرکز استان با حضور استاندار گلستان در روستای گردشگری زیارت در عصر پنج شنبه 27 تیر ماه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در راستای اهداف و برنامه های دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و همکاری موسسه فرهنگی هنری نوای ترنم گلستان، فرمانداری گرگان و دهیاری و شورای اسلامی روستای زیارت با حضور استاندار گلستان جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در مرکز استان گلستان در عصر پنج شنبه 27 تیر ماه به مدت دو روز آغاز شد.

در این جشنواره فرهنگی هنری که با زیست بوم و سنن مردمان منطقه آمیخته شده است، برنامه ها متنوعی برنامه ریزی و پیش بینی شد بود که می توان به سخنرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، بین خوانی گلو به گلو، اجرای له له خوانی ترکمن، اجرای موسیقی محلی توسط گروه للوا، اجرای موسیقی سنتی به همت گروه اهورائیان اشاره کرد.

شعر خوانی با گویش محلی، هنرنمایی و اجرای آیین سنتی سرتراشک سیستانی ها و موسیقی قزاق و موسیقی و بیت خوانی هنرمندان زیارتی از دیگر برنامه های اجرا شده در روز نخست جشنواره بود.

برپایی نمایشگاهی از توانمندی های فرهنگی و هنری و اقتصادی روستائیان و عشایر استان گلستان و اجرایی بازی ها و آیین فولکلور از دیگر برنامه های این جشنواره در مرکز استان به شمار می آید.

یادآوری می شود جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر در مرکز استان به میزبانی روستای زیارت به مدت دو روز (27 و 28 تیرماه) برگزار خواهد شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .