عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » در تشخیص و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی انجام شده

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان :

در تشخیص و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی انجام شده

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان در کارگاه آموزشی توجیهی روابط خرید ، فروش ، حمل و نگهداری کالاهای دخانی گفت : طی سالیان اخیر در تشخیص و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات خوبی در سطح کشور و استان انجام شده است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در کارگاه آموزشی توجیهی روابط خرید ، فروش ، حمل و نگهداری کالاهای دخانی که با مشارکت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اداره کل تعزیرات حکومتیو پلیس آگاهی ناجا در محل تالار بهورزی مرکز بهداشت استان برگزار گردید ، گفت : حجم ورودی کالاهای قاچاق به کشور در سال 1392 حدود 20 میلیارد دلار بودو با اقدامات خوبی که در راستای تشخیص و مبارزه با قاچاق کالا و ارز درکشور صورت پذیرفت این عدد در سال 95 به حدود 12 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد .

وی گفت : با تغییرات نرخ ارز شرایط به گونه ای پیش رفته که خوشبختانه بدلیل عدم توجیه و صرفه اقتصادی ، بخش قاچاق غیر از سوخت تقریبا دارد به صفر نزدیک می شود .

به گفته قوانلو ، قاچاق سوخت در حال حاضر از داخل به خارج انجام می شود که بدلیل ارزان تر بودن قیمت سوخت در داخل کشور نسبت به خارج از کشور است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان اظهار نمود : آسیب قاچاق کالا بر تولید و اشتغال کشور بسیار زیاد است بطوریکه تنها جلوگیری از قاچاق پوشاک می تواند حدود 100 هزار شغل در کشور ایجاد کند .

وی افزود : در حال حاضر شرایط به گونه ای است که قاچاق مواد دخانی به کشور مقرون به صرفه نیست لیکن دشمنان نظام برای آسیب رساندن به جوانان ما از هیچ کوششی فروگذار نخواهند نمود و چه بسا شرایطی را فراهم نمایند تا با واردات این محصولات به ما ضربه بزنند .

قوانلو اضافه نمود : آشنایی کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قوانین می تواند از صدمه زدن به بخشهای مختلف بویژه تولید جلوگیری نماید و امیدواریم این کارگاه ابهامات موجود را برطرف نماید .

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 403
  • کد خبر : 63613