عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیست و نهمین جلسه شورای قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تشکیل شد


بیست و نهمین جلسه شورای قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تشکیل شد

بیست و نهمین جلسه شورای قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تشکیل شد

محمد رعیت  رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برپایی بیست و نهمین جلسه شورای قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور مدیرکل، معاونین و اعضا شورای قرآنی آن اداره کل در صبح چهارشنبه 2 مرداد ماه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان محمد رعیت هدف از برپایی این جلسه را تشریح مصوبات و دستآوردهای سفر گروه قرآنی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اعلام کرد و گفت:  در این سفر مصوب شد در سال 99 به جای جشنواره ملی آیات در شاخه فیلمنامه و نمایشنامه نویسی، با محوریت «نگارگری، تذهیب و گل مرغ» برگزار شود.
وی ادامه داد: در همین راستا برای شناسایی ظرفیت ها و به منظور رسیدن به خلق آثار فاخر در «نگارگری، تذهیب و گل مرغ» این رویداد هنری و ارزشی در سال جاری به صورت استانی برگزار می شود.
وی از تلاش برای تخصیص تسهیلات ویژه موسسات قرآنی خبر داد و افزود: 6 موسسه در سطح استان تسهیلات قرض الحسنه از صندوق اعتباری هنرمندان در سال جاری دریافت خواهند کرد.
رعیت ادامه داد: همچنین در راستای حمایت از تولید آثار فاخر در رشته های سرود، تواشیح و هم خوانی با محوریت قرآن و عترت، برنامه ریزی هایی برای برپایی جشنواره آواها و نغمات صورت گرفته است.
رعیت از تصویب طرح طنین بهشتی گفت و افزود: این طرح با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و تعمیق فرهنگ فهم و تدبر در آیات قرآن توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شد و تا پایان سال جاری در سطح استان اجرا می شود.
رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: به همت موسسات قرآنی در سطح استان گلستان همزمان با طرح اوقات فراغت برنامه های فرهنگی آموزشی و تبلیغی با محوریت قرآن و عترت گنجانده شده که از جمله دوره های شاخص آن می توان به آموزش معارف مهدویت، آموزش مترجمی قرآن، آموزش تدبر در قرآن، سبک زندگی و هنرهای تجسمی با محوریت قرآن و عترت اشاره کرد.
وی از برپایی نمایشگاه توانمندی های موسسات قرآنی در شرق، غرب و مرکز استان گلستان خبر داد و گفت: در نمایشگاه توانمندی های موسسات قرآنی، موسسات با یک خرد جمعی و هم افزایی ضمن معرفی فعالیت های خودشان به تبلیغ موسسه و خدماتی که در حوزه قرآن و عترت به جامعه می تواند ارائه کند را معرفی می کنند.
رعیت در خاتمه، اظهار کرد: طرح حمایتی شناسایی و تدوین میراث سنتی مناجات خوانی از سوی اقوام مختلف در استان گلستان اجرا می شود و اگر افراد ساکن در روستاها و اقوام، سنت و مناجات خاصی دارند می توانند به دفتر قرآن و عترت مراجعه کنند تا نسبت به تدوین این موارد اقدام شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .