عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بررسی 4324 مورد گزارش دریافتی از واحدهای صنفی و خدماتی توسط بازرسان سازمان صمت گلستان


بررسی 4324 مورد گزارش دریافتی از واحدهای صنفی و خدماتی توسط بازرسان سازمان صمت گلستان

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن وتجارت  استان گلستان با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی،تولیدی و خدماتی و ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار از عملکرد بازرسین این سازمان در تیرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ، علی اصغر اصغری گفت، باتوجه به شرایط حساس کنونی حضور پر رنگ بازرسان در سطح بازار ، تشدید طرحهای نظارتی، اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط و برگزاری کشیکهای متفرقه عاملی موثر در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار می باشد.
وی همچنین افزود، بر اساس آمار دریافتی تعداد 439 مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در تیرماه سال 1398 به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد 366 مورد از گزارشات مربوط به عرضه کالا و 73 مورد از گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است که بیشترین آمار تخلفات مربوط به انواع خواروبار و لبنیات، میوه و تره بار، مرغ، انواع نان، لوازم خانگی، لوازم یدکی و... میباشد. همچنین بیشترین آمارتشکیل پرونده تخلفات مربوط به شهرستان علی آباد و بیشترین آمار ارزش ریالی پرونده های تخلفات مکشوفه مربوط به شهرستان کردکوی میباشد.
اصغری در ادامه با تاًکید بر اولویت رسیدگی شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان های تابعه با ارائه گزارشی از آمار پرونده های تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این ماه افزود: ،تعداد 4324 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي، توليدي و خدماتی درسطح استان بعمل آمد كه در این بررسیها تعداد 253 واحد متخلف شناسايي و پرونده تخلف این واحدها به ارزش 290/874/440/29 ريال تشكيل و جهت صدور راي نهايي به اداره کل تعزيرات حكومتي استان ارسال گرديد.
این مقام مسئول در ادامه گفت، در پی بررسیهای بعمل آمده توسط بازرسان این سازمان در این ماه 22 درصد کل پرونده های متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پرونده ها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام نموده و به تبع آن از تشکیل و ارجاء پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب گردید.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 293
  • کد خبر : 64018