عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست صمیمی معاونین اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اصحاب رسانه

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار؛

نشست صمیمی معاونین اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اصحاب رسانه

به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار نشست صمیمی معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ، این نشست صمیمی امروز سه شنبه 22 مردادماه 98 با حضور احمد تجری معاون گردشگری ، مجید رحمانی خلیلی معاون سرمایه گذاری و تامین منابع و مسعود زیارتی مسوول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان، نقی طبرسا مدیر میراث فرهنگی شهرستان علی آباد کتول و خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه علی آبادکتول برگزار شد.
مهندس احمد تجری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این نشست ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت : در معرفی ظرفیت های گردشگری استان به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش کلیدی دارند.
او تصریح کرد : ظرفیت اقامتی مسافران در سال های گذشته از دغدغه های استان بود اما در شرایط فعلی با بهره برداری از اقامتگاه های بومگردی ، هتل ها و خانه های مسافر این کمبود رفع شده است.
تجری با اشاره به اهمیت راهنمایان گردشگری در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری استان گفت : بیش از ۶۰ راهنمای گردشگری فعال مسلط به زبان های مختلف در سطح استان مشغول فعالیت می باشند.
او خاطر نشان کرد: یکی از ظرفیت های استان گلستان وجود اقوام و تنوع جغرافیایی است که تلفیق آن در کنار هم سبک متفاوتی از ارائه خدمات را در اقامتگاه های بومگردی بوجود آورده است.
معاون گردشگری استان گلستان اضافه کرد : در سال ۱۳۹۸ برای تاسیسات گردشگری و جامعه هدف اداره کل ۲۶ دوره توانمندسازی برنامه ریزی شده است که در این دوره ها آموزش جوامع محلی و مدیران و کارکنان تاسیسات مورد تاکید می باشد.
او  با اشاره به این که هر ساله در کشور اجلاس راهنمایان گردشگری برگزار می شود خاطر نشان کرد : اداره کل میراث فرهنگی گلستان طی پیشنهادی برای سازمان میراث فرهنگی یکی از کاندیدهای برگزاری این اجلاس که در اسفندماه هر سال برگزار می شود شده است .
تجری یکی دیگر از برنامه های معاونت گردشگری استان را در سال جاری برگزاری تور های آشنا سازی (فمتور) برای دفاتر خدمات مسافرتی استان های هدف اعلام کرد و گفت : 2 تور برای استان های هدفی چون تهران ، خراسان رضوی و... برنامه ریزی شده است که برگزاری آن موجب رونق بیشتر در حوزه گردشگری استان خواهد بود.
او  با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانی هیرکان در استان گفت : این جشنواره تابستانی به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در 14 شهرستان استان از فردا آغاز خواهد شد و در ایام این جشنواره تاسیسات گردشگری سطح استان خدمات خود را با تخفیفات تا 50 درصدی ارائه خواهند کرد.
مهندس مجید رحمانی خلیلی معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان امروز سه شنبه 22 مردادماه 98 در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان گفت : ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه گذاری استان به گونه‌ای است که بیش از هر زمان دیگری نیازمند کسانی هستیم که نسبت به این ظرفیت ها آشنایی داشته باشند و خبرنگاران برای معرفی این توانمندی ها نقش پررنگی دارند.
او تصریح کرد : در گذشته سرمایه گذاری در حوزه توسعه گردشگری دغدغه مسوولان استانی نبود اما در سال های اخیر با توجه به اسناد بالادستی استان ، گردشگری به عنوان محور توسعه شناحته شده است.
رحمانی خاطر نشان کرد : قبل از تشکیل معاونت سرمایه گذاری در استان مجموع درخواست ها و پروژه های گردشگری کمتر از 10 میلیارد تومان بود ولی در حال حاضر سه هزار میلیارد تومان پروژه در سطح استان در دست اقدام می باشد که با توجه به افزایش قیمت ها در سال جاری قریب به 300 میلیارد تومان پروژه تا پایان 98 به بهره برداری خواهد رسید.
او گفت : بدون محاسبه اقامتگاه های بومگردی ، ۵۰ پروژه گردشگری در سطح استان با ۵۵۲ هزار و ۸۴۲ مترمربع زیربنا و سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومان در حال ساخت می باشد .
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی استان گلستان اضافه کرد : اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از تمامی ظرفیت های استان اعم از کارگروه تسهیل موانع تولید ، ستاد اقتصاد مقاومتی و ... برای توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه در استان بهره خواهد برد.
او گفت : در سطح استان ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی دارای مجوز در حال بهره برداری است و اداره کل میراث فرهنگی استان بهره برداری  ۱۲۰ واحد دیگر را تا پایان سال ۹۸ برنامه ریزی کرده است .
رحمانی با اشاره به جایگاه و اهمیت تشکل ها و سمن ها یادآور شد: 220 تشکل مردم نهاد در حوزه های میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ساماندهی و ثبت شده است که برنامه ریزی آموزشی برای توانمند سازی آن ها نیز یکی از اقدامات این اداره کل می باشد.
گفتنی است ؛ در پایان این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از اقامتگاه بوم گردی ریگ چشمه شهرستان علی آباد کتول بازدید کردند.

 

 

 

  

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .