عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حدود ۱۰۰۰ حلقه چاه فاقد پروانه منطقه گنبدکاووس تعیین تکلیف شدند


حدود ۱۰۰۰ حلقه چاه فاقد پروانه منطقه گنبدکاووس تعیین تکلیف شدند

مدیر منابع آب شهرستان های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اعلام کرد که حدود هزار حلقه چاه آب فاقد پروانه بهره برداری در شهرستان های حوزه این مدیریت تعیین تکلیف شده اند. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسین قنبری اظهار داشت: برابر قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره داری، تمامی چاه‌های فاقد پروانه بهره برداری که قبل از سال ۱۳۸۵ حفر شده‌اند، بایستی تعیین تکلیف شوند. 
قانون تعیین تکلیف چاه‌های آب فاقد پروانه بهره برداری، با هدف صیانت از سفره آب‌های زیر زمینی تهیه شده است. 
مهندس قنبری از وجود ۳۵۰۰ حلقه چاه آب دارای پروانه بهره داری نیز در سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خبر داد و اضافه کرد: چاه‌هایی که بعد از سال ۸۵ به صورت غیر مجاز حفر شده باشند، با دستور مقام قضایی مسدود و با متخلفان برخورد می‌شود.
وی تصریح کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال‌های اخیر با همکاری محاکم قضایی روند رو به رشدی داشته به طوری که از سال گذشته تا کنون برای انسداد ۲۰ حلقه چاه آب غیرمجاز رای قطعی صادر شده که هم اکنون از سوی پیمانکار در حال اجراست. 
مدیر منابع آب شهرستان‌های گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای صدور رای انسداد چاه‌های غیرمجاز در محاکم قضایی را نیز حدود ۵۰ فقره اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون هزینه انسداد و پر کردن هر حلقه چاه آب حدود 50 میلیون ریال است که فعلاً از سوی دولت پرداخت و بایستی پس از سیر مراحل قانونی از متخلف دریافت شود.
مهندس قنبری همچنین با تاکید برضرورت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به دلیل کمبود منابع آبی بالاخص پرهیز از کشت شالی در منطقه از سوی کشاورزان، گفت: به دلیل شرایط بارش‌ها درسال آبی جاری، بیشتر کشاورزان منطقه که دارای چاه آب هستند، اقدام به کشت این محصول کرده اند که نیاز به آب زیاد دارد.
وی از کشاورزان منطقه نیز درخواست کرد تا درصورت مشاهده حفر چاه غیرمجاز توسط افراد سودجو مراتب را به مدیریت منابع آب گنبد کاووس، مینودشت وگالیکش گزارش نمایند.
 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .