عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تمام حلقه های زنجیره تولید میگو در استان به هم نیاز دارند

مدیر کل شیلات گلستان در کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان:

تمام حلقه های زنجیره تولید میگو در استان به هم نیاز دارند

 

تمام حلقه های زنجیره تولید میگو در استان به هم نیاز دارند

مدیر کل شیلات گلستان گفت: تمام حلقه های زنجیره تولید میگو در استان به هم نیاز دارند و باید برای رفع نیازهای خود با همدیگر در تعامل باشند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان تصریح کرد: همواره نگاه شیلات حضور در کنار پرورش دهندگان بوده است و با توجه به اینکه در آستانه فصل برداشت میگو هستیم امسال هم به سان گذشته و حتی قوی تر از سال های پیش در کنار بهره برداران هستیم تا فصل برداشت خوبی را با وجود بیماری در مجتمع پرورش میگو گمیشان پشت سر بگذاریم.

وی افزود: اینکه مجتمع میگو گمیشان دچار بیماری شده است قابل انکار نیست. اما یقینا شیلات و دامپزشکی در حمایت از پرورش دهندگان کنار آنها هستند و تمامی سعی ما پرورش در کنار بیماری است.

مدیر کل شیلات گلستان با بیان اینکه 3واحد عمل آوری در استان آمادگی کامل دریافت و فرآوری میگو را دارند، خاطرنشان کرد: 3 واحد عمل آوری در آمادگی کامل هستند که در کنار آنها 2 واحد دیگر هم با تجهیزات کامل آماده هستند که در صورت نیاز عمل آوری میگوهای برداشت شده را انجام دهند. از دامپزشکی نیز تقاضا داریم نیازهای بهداشتی مراکز عمل آوری را در اختیار آنها قرار دهد تا با خیال راحتتر و به دور از آلودگی میگوهای برداشت شده، فرآوری و بسته بندی شوند.

مهندس قدس علوی اذعان داشت: تیم های فنی متشکل از کارشناسان شیلات و دامپزشکی در زمان برداشت میگو در مجتمع مستقر می شوند و بازدیدهایی را در حین برداشت جهت جلوگیری از صید میگوهای آلوده انجام می دهند و اوضاع را تحت کنترل دارند.

وی تشکیل اتحادیه از سوی پرورش دهندگان میگو استان را یک ضرورت دانست و گفت: تشکیل و ثبت رسمی اتحادیه یک ضرورت برای پرورش دهندگان مجتمع میگو گمیشان است. تشکیل این اتحادیه می تواند نقش بسزاییرادر اخذ تصمیمات فوری، جهت تعامل بهتر داشته باشد.

همچنین در این جلسه دکتر مهرابی مدیر کل دامپزشکی استان تصریح کرد: تیم های دامپزشکی 24 ساعته در مجتمع پرورش میگو گمیشان حضور دارند. از پرورش دهندگان تقاضا داریم هرگونه آلودگی و عدم رعایت بهداشت را که در مزارع مشاهده می کنند به دامپزشکی اطلاع دهند. تیم های پایش روزانه نیز بازدیدهای مشترکی را با کارشناسان شیلات انجام می دهند و به جد پیگیر موضوع بیماری هستند.

وی در پایان افزود: پرورش دهندگانی که بیمه هستند، آمار دقیق خسارات خود را هر چه سریعتر اطلاع دهند. یقینا دامپزشکی تا آخر پیگیر دریافت خسارات خواهد بود.

گفتنی است جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو با 3 دستور کار: ارائه گزارش آخرین اقدامات دامپزشکی استان در خصوص بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان، ارائه برنامه ریزی شیلات و دامپزشکی جهت صید میگو و ارائه گزارش آخرین وضعیت مراکز فرآوری و بسته بندی میگو، در محل سالن جلسات اداره کل شیلات گلستان با حضور جمعی از پرورش دهندگان و عمل آوران میگو، مدیر کل و کارشناسان شیلات، مدیر کل و کارشناسان دامپزشکی و کارشناسان مرکز تحقیقات شیلات استان برگزار گردید.




نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 440
  • کد خبر : 64480