عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تفاهم نامه احداث اولین پردیس سینمایی امید استان گلستان در مینودشت منعقد شد


تفاهم نامه احداث اولین پردیس سینمایی امید استان گلستان در مینودشت منعقد شد

تفاهم نامه احداث اولین پردیس سینمایی امید استان گلستان در مینودشت منعقد شد

 با حضور رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و موسوی شهردار مینودشت در روز چهارشنبه ٣٠ مرداد ماه تفاهم نامه احداث اولین پردیس سینمایی امید استان گلستان در شهرستان مینودشت منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان گلستان، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هماهنگی و تبادل تفاهم نامه اجرای طرح پردیس سینمایی امید مینودشت که با حضور  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، شهردار  و اعضای شورای شهر و معاون فرماندار در محل شهرداری مینودشت برگزار شد، اظهار کرد: توجه به توسعه زیرساخت های سینمایی از اولویت های برنامه ای سازمان سینمایی در سال جاری است که با جدیت در شهرهای فاقد سینما که از سرانه جمعیتی بیشتر برخوردارند با جلب مشارکت شهرداری ها پیگیری خواهد شد.
وی ضمن بازدید از محل های در نظر گرفته شده برای احداث پردیس سینمایی امید، گفت: در راستای تحقق شعار ایران تهران نیست و افزایش توان زیرساختی و اشتغال زایی سینمای کشور و برقراری عدالت فرهنگی ، طرح پردیس سینمایی امید تا این مرحله در ۱۶ شهر کشور و مجموعا با ۵۳ سالن اجرا خواهد شد و شهر مینودشت به لحاظ سبقه و پیشینه فرهنگی و گردشگری و سرانه و شاخص جمعیتی جوان و دانشجویی به عنوان شهر برگزیده استان گلستان و شانزدهمین ایستگاه برای اجرای طرح سینمای امید تعیین شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور، افزود: این پروژه با محوریت و سرمایه گذاری شهرداری مینودشت احداث خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین سازمان سینمایی به عنوان متولی سینمای کشور علاوه بر  مشاوره های فنی ، تهیه نقشه و طراحی سازه و پرداخت ۷۰۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض را بر عهده دارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط سازمان شهرداری های وزارت کشور به عنوان کمک به احداث پردیس سینمایی امید پرداخت می شود  و مجوز پردیس سینمایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صادر خواهد شد.
حیدری خلیلی افزود :در جلسه امروز تصمیم گرفته شد تا پردیس سینمایی امید مینودشت در خیابان پاسداران ، جنب شهرداری ، پارک شهر مینودشت احداث شود و براساس توافقات بعمل آمده این پردیس  در ۳ سالن با ظرفیت تقریبی ۳۵۰ صندلی و با حمایت سازمان سینمایی و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و با محوریت شهرداری مینودشت احداث خواهد شد.
معاون سازمان سینمایی در این نشست از توجه شهرداری و شورای شهر مینودشت و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان گلستان به ارتقای شاخص های فرهنگی و مشارکت در احداث پردیس سینمایی امید مینودشت تشکر و قدردانی کرد.
حیدری خلیلی در ادامه، گفت: در حال حاضر به ازای هر ۱۳۴۰۰۰ نفر یک سالن سینما در کشور وجود دارد و استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ، برای رسیدن به سرانه هر ۱۰۰ هزار نفر یک سالن سینما ، ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد حداقل ۲۰ سالن سینمای در استان را دارد.
وی خاطر نشان کرد: با احداث پردیس سینمایی امید در مینودشت ، زیر ساخت لازم برای برگزاری و یا میزبانی جشنواره های فیلم منطقه ای و ملی در شرق استان گلستان که از موقعیت ممتاز و لوکیشن های متنوع برای تولید فیلم سینمایی برخوردار است ، فراهم خواهد شد.
در پایان این نشست تفاهم نامه ساخت پردیس سینمایی امید با ۳ سالن در محل شهرداری مینودشت بین شهردار مینودشت ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ومعاون سازمان سینمایی به امضاء رسید.
همچنین عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه امضای تفاهم نامه ایجاد پردیس سینمایی امید شهرستان مینودشت، گفت: توسعه فضاهای فرهنگی هنری و سینمایی استان به ویژه در شهرستان های کم برخوردار و فاقد سینما از اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم حمایت ها و فعالیت های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در سراسر استان توسعه پیدا کند.
این مدیر استانی با اشاره به اینکه شهرستان مینودشت از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه های فرهنگی و هنری برخوردار بوده و هنرمندان و فرهیختگان زیادی در این شهرستان ساکن هستند، گفت: نگاه مسئولانه مدیران شهرستان مینودشت در توسعه فرهنگ و هنر، قابل تقدیر است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .