عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه جمع آوری انتقال و تصفیه فاضلاب در علی آباد کتول

سرپرست آبفا گلستان خبر داد :

آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه جمع آوری انتقال و تصفیه فاضلاب در علی آباد کتول

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در مراسمی کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح شبکه جمع آوری ، انتقال و تصفیه فاضلاب علی آباد کتول با حضور فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی این شهر به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، سرپرست آبفا استان گلستان در این مراسم هدف از اجرای پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب را صیانت از محیط زیست و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده بیان کرد و اظهار داشت: این پروژه به جهت استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده در کشورهایی که اقلیم خشک و نیمه خشک دارند، از جمله کشور عزیزمان ایران از اولویت خاصی برخوردار می باشند .
مهندس" ابوالفضل رحیمی " تصریح کرد : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در راستای رسالت خود اجرای طرح شبکه جمع آوری ، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر علی آباد کتول را آغاز نموده و سعی می کند با بهره گیری از روش های مهندسی ،جهت استفاده بهینه از منابع محدود و حذف هزینه های غیر لازم برای کاهش زمان اجرای طرح و بهره برداری بهینه آن تلاش نماید  و در این طرح جمعیتی بیش از یکصد هزار نفر ازمزایای آن بهره مند خواهند گردید.
وی در ادامه به زمان اجرای طرح فاضلاب در شهر علی آباد کتول اشاره کرد و گفت : مطالعات مرحله اول طرح شبکه جمع آوری ، انتقال و تصفیه فاضلاب این شهر در سال 84 آغاز و طی هفته دولت امسال عملیات اجرایی آن شروع شده است که در طراحی شبکه جمع آوری فاضلاب محاسبه میزان دبی ، شیب و سایز خط لوله و محل استقرار منهول ها از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد .
سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان افزود : طرح تصفیه خانه فاضلاب علی آباد کتول براساس فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده بوده و فرایند تکمیلی حذف ازت و فسفر نیز در طرح پیش بینی شده است و در این پروژه بالغ بر 500لیتر بر ثانیه پساب تصفیه شده وارد محیط زیست می گردد .
رحیمی در پایان بیان داشت : طرح مطالعه و اجرای تاسیسات فاضلاب شهر علی آباد کتول برای تکمیل طرح در سال 98 و بعد از آن حدود 130میلیارد تومان بر اساس موافقتنامه اعتبار پیش بینی شده است و خوشبختانه این طرح دارای اهداف چند منظوره بوده و با توجه به مزایای طرح لازم است سرعت بخشی آن توسط مسئولین و مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 612
  • کد خبر : 64918