عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد:

آغاز فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز در گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از آغاز فاز دوم فعالیت تیم نظارت و ساماندهی تورهای غیرمجاز در استان گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ، ابراهیم کریمی امروز شنبه 9 شهریورماه 98 با اعلام این خبر گفت:  با توجه به درپیش بودن ایام پایانی تعطیلات تابستانه و افزایش تورهای گردشگری و پیگیری ها و جلسات متعدد با دستگاه های امنیتی و انتظامی فاز دوم فعالیت تیم ساماندهی تورهای غیرمجاز در پی شکایات متعدد از این تورها و پس از برگزاری کارگاه های آموزشی و اطلاع رسانی های لازم آغاز شد.
او تصریح کرد : طرح ساماندهی تورهای غیرمجاز با هدف هدایت افراد و گروه ها به سمت دریافت مجوز و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان برنامه ریزی شده است .
کریمی خاطر نشان کرد : در این طرح پس از شناسایی تورهای غیرمجاز، تیمی متشکل از نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی گلستان و نیروی انتظامی در محل تجمع آنها حاضر و در صورت عدم تسلیم مدارک لازم (راهنمای گردشگری کارت دار، برگه مأموریت از دفتر خدمات مسافرتی معتبر، بیمه نامه و لیست مسافران) تور غیر مجاز شناخته شده و ضمن لغو شدن تور ، سرپرست برنامه (لیدر فاقد مجوزهای لازم) جهت ادای توضیحات احضار و خودرو ارائه دهنده خدمات به همراه مدارک راننده آن توقیف خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان یادآور شد : در راستای طرح ساماندهی تورهای غیر مجاز از 17 مردادماه 98 تاکنون در روند بازرسی های صورت گرفته ، 5 گروه در سطح استان متوقف و پرونده آن ها در حال رسیدگی قضایی می باشد.
او اضافه کرد : همچنین با دستور معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای انقلاب مرکز استان، حدود 100 گروه و فرد که در فضای مجازی اقدام به برگزاری تورهای غیر مجاز می نمایند شناسایی شده و پس از تکمیل لیست ، به پلیس فتا معرفی خواهند شد.
کریمی از عموم مردم خواست قبل از ثبت نام و خرید تور و سفر های گردشگری، نسبت به دارا بودن مجوز آن گروه، اطمینان حاصل نمایند تا در صورت بروز هر گونه حادثه و یا نارضایتی، موضوع از طریق این اداره کل و مراجع ذیربط قابل بررسی و پیگیری باشد.
شایان ذکر است؛  لیست دفاتر خدمات مسافرتی مجاز به ارائه خدمات گردشگری از طریق سایت اداره کل میراث فرهنگی استان قابل دسترسی برای عموم مردم می باشد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .