عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین جلسه هم اندیشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در گرگان برپا شد


نخستین جلسه هم اندیشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در گرگان برپا شد

نخستین جلسه هم اندیشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در گرگان برپا شد

معاون هنری و سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از تشکیل نخستین جلسه هم اندیشی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در شهرستان گرگان خبر داد و گفت: این جلسه در ظهر چهارشنبه ١٣ شهریور ماه با حضور جمعی از اساتید و صاحب نظران و روسای انجمن های فرهنگی و هنری برپا شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رضا یازرلو در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از حضور فرهیختگان و صاحب نظران توضیحاتی درباره ی این طرح ملی ارائه کرد و گفت: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده‌محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی و تقویت و کاربردی‌سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بسترهای محلی و بومی به اجرا می‌گذارد و قرار است  شهر خلاق یک رویداد و جریان مردمی در دل شهرها باشد.

وی ادامه داد: گام نخست این مسیر؛ شناسایی داشته‌ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی در مناطق مختلف کشور است. هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می‌کند مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می‌آید. اعضای شبکه‌ شهرهای خلاق، در اولویت دریافت مجموعه‌ای از خدمات، تسهیلات، اعتبارات و منابع قرار می‌گیرند تا زیرساخت‌های لازم را توسعه داده و برنامه‌های معرفی شده را اجرا کنند.
وی درباره شیوه اجرایی این طرح، اظهار کرد: در هر شهر، شورای برنامه ریزی شهرهای خلاق به ریاست فرماندار و دبیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور نمایندگان مجموعه ای از دستگاه های فرهنگی و هنری شهرستان تشکیل می شود. سپس دبیرخانه شهر خلاق فرهنگ و هنر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی می شود. پس از آن، شهرها مطابق با فراخوان، نسبت به انتخاب حوزه و شاخه موضوعی اقدام خواهند کرد.
یازرلو در پایان سخنانش، گفت: هر شهر پس از امضای فرم های مربوطه توسط شهردار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان انجمن های فرهنگی و هنری مرتبط، آن ها را با نامه مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان مربوطه، به دبیرخانه مرکزی ارسال می کنند و پس از ارزیابی فرم های رسیده، نمایندگان هر شهر به کارگاه تخصصی مرتبط دعوت خواهند شد. پس از بازگشت گروه آموزش دیده، طرح تفضیلی و پرونده های تخصصی شهر را تدوین و ارسال خواهند کرد و دبیرخانه مرکزی پس از اعلام نظر هیات داوران، طی مراسمی شبکه شهرهای خلاق هر رشته فرهنگی و هنری را معرفی خواهد شد.
در پایان سخنان معاون هنری و سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هر یک از مدعوین فرهیخته به طور مبسوط ، نظرات، پیشنهادات و اولویت های خود را اعلام کردند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .