عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای بیش از 30 مجلس تعزیه و سوگ نمایش در استان گلستان


اجرای بیش از 30 مجلس تعزیه و سوگ نمایش در استان گلستان

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اجرای بیش از 30 مجلس تعزیه و سوگ نمایش همزمان با ایام سوگواری اباعبدالحسین (ع)  در استان گلستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از هنرمندان فعال در عرصه ی تعزیه و هنر عاشورایی، گفت: همزمان با آغاز ایام محرم، تعزیه نمایش «یک کربلا عطش» که به هدایت رشید نصیری در سال گذشته در اقصی نقاط استان گلستان و برخی نقاط استان مازندران به اجرا در آمده بود، در سال جاری نیز با استقبال پرشور محبان سید الشهدا به اجرا در آمد.
وی ادامه داد: تعزیه نمایش «یک عطش کربلا» در سال جاری از روز چهارم محرم در روستای لیوان غربی اجرایش را آغاز کرد و سپس در دوزین مینودشت، ریحان آباد گلوگاه، دبیرستان خدیجه کبری بندرگز، پیته نو گلوگاه به اجرا در آمده است.
وی تصریح کرد: تعزیه "یک کربلا عطش" کاری از گروه هنری پیام شهرستان بندرگز است که در آن ٦٠ هنرمند به صورت فرم نقش آفرینی می کنند و طبق یک برنامه ریزی مشخص اجرای این تعزیه تا ١٧ محرم ادامه دارد و این گروه در شهرستان های گرگان و کلاله نیز هنرنمایی خواهند کرد.
این مدیر استانی به اجرای مجالس متعدد تعزیه در سطح استان اشاره کرد و گفت: اجرای تعزیه روز عاشورا به همت  گروه نینوا در روستای مرزبن و اجرای تعزیه در مقابل حسینیه بزرگ شهرستان آزادشهر، مراسم تعزیه خوانی «حضرت ابوالفضل العباس» در گلزار شهدای مینودشت، اجرای تعزیه «روایت حرم » همزمان با ایام سوگواری ماه محرم در شهرستان کردکوی  از جمله مجالس برپا شده تعزیه در استان گلستان است.
کشمیری ضمن قدردانی از گروه های خودجوش و مردمی تعزیه ، گفت: اجراهای گوناگونی در سطح استان را در این ایام شاهد بوده ایم که می توان به اجرای تعزیه در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی، اجرای تعزیه در روستاهای باغ گلبن و نصرآباد، شهر جلین و سرخنکلا و مرکز استان شهر گرگان اشاره کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .