عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هنرمندان سینمایی


نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هنرمندان سینمایی

نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هنرمندان سینمایی

نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با هنرمندان سینمایی استان در ظهر یکشنبه 24 شهریور ماه در سالن نگاه تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در ابتدای این نشست رضا یازرلو معاون هنری و سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک گرامیداشت روز ملی سینما،گفت: برپایی اینگونه جلسات، فضای شنیدن سخن و تفکر یکدیگر، تعامل و هم اندیشی و هم افزایی را پدید می آورد.
وی با تقدیر از اساتید، آموزشگاه های سینمایی، شرکت های فیلمسازی، سینما داران و تمامی تلاشگران حوزه سینما، اظهار کرد: در تلاشیم با همدلی و همراهی اصحاب هنر سینما، در آبان ماه سال جاری به مدت سه روز جشنی را مهیا کنیم تا آحاد جامعه با ظرفیت های سینمایی استان آشنا شوند.
در ادامه جلسه محمد رضا ملک زاده مدیر انجمن سینمای جوانان گلستان، با تبریک روز سینما و قدردانی از حمایت های صورت گرفته، به برخی پرسش های مطروحه در جلسه پاسخ داد و به طور مبسوط گزارشی از فعالیت ها و پیگیری های انجام شده در جهت بهبود وضعیت هنر سینما در استان ارائه کرد.
در بخش پایانی جلسه عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز با تبریک گرامیداشت روزملی سینما و قدردانی از تلاشگران این هنر و صنعت در گلستان،گفت: هنر و جادوی سینما توانسته دنیا را فتح کند و این مسئله نشان از آن دارد که باید توجه ی ویژه ای به این صنعت و هنر در سطح کشور شود.
وی با اشاره به اینکه سهم فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعتبارات بودجه ای بخش فرهنگ تنها 2 درصد است اما 99 درصد انتظارات در حوزه ی فرهنگ و هنر و رسانه از فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: با تمام این احوال کوشیده ایم تفاهم نامه ای را در حوزه ی سینمایی با مرکز منعقد کنیم که امیدواریم مبالغ مذکور در تفاهم نامه به زودی تخصیص پیدا کند.
کشمیری درباره مفاد این تفاهم نامه گفت: حمایت از تولید فیلم کوتاه و  فیلم مستند، کمک و افزایش ظرفیت سالن های سینمایی در استان،حمایت برای راه اندازی و ارتقاء دستگاه های سینما سیار برای اکران فیلم های سینمایی در مناطق غیربرخوردار، کمک به ایجاد پاتوق فیلم کوتاه و اکران فیلم های هنری و تجربی و مواردی از این دست از جمله موارد مندرج در تفاهم نامه است.
وی با تاکید به همدلی و هم افزایی و تقویت نگاه  توسعه بخش، خواستار توجه ویژه مسئولان استانی به مقوله ی هنر به خصوص ظرفیت عظیم صنعت سینما شد و گفت: باید بکوشیم در کنار یکدیگر، تفکر فرهنگی و ارزش گذاری به فرهنگ و هنر را در بین مسئولان جا بیاندازیم.
وی ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط اهالی سینما در سیل گلستان به برپایی سینما سیار در کمپ های اسکان موقت اشاره کرد و اظهارداشت: از نخستین روزهای حادثه ی سیل هنرمندان در حوزه های گوناگون در کنار مردم آسیب دیده حضور داشتند و شایسته است مدیران و مسئولان، این جامعه و سرمایه ی عظیم را دریابند .
یادآوری می شود پیش از سخنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر انجمن سینمای جوانان استان گلستان، تنی چند از اهالی سینما در جایگاه حاضر شدند و دغدغه های خود را مطرح کردند که از عمده ترین موارد مطروحه می توان به توجه ویژه به راه اندازی پاتوق فیلم، شورای تولید فیلم و سینمای هنر و تجربه، اهتمام ویژه به امر آموزش، بهبود و نظارت به فعالیت های انجمن سینمای جوانان،راه اندازی سایت برای اهالی سینمای استان و حمایت از تولیدات اشاره کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .