عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 33 معدن از 58 معدن استان فعال است

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان:

33 معدن از 58 معدن استان فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در پنجمین جلسه شورای معادن استان گلستان گفت: از 58 معدن استان گلستان 33 معدن فعال و یک معدن نیز در حال آماده سازی و تجهیز جهت راه اندازی می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان،حسین طلوعیان در پنجمین جلسه شورای معادن استان گلستان که با حضور استاندار گلستان و در محل دفتر ایشان برگزار گردید،گفت:در استان گلستان 58 معدن وجود دارد که 33 معدن در حال فعالیت، یک معدن در حال آماده سازی و تجهیز جهت راه اندازی،17 معدن غیرفعال و 7 معدن نیز مالکین آنها سلب صلاحیت شده اند.

طلوعیان گفت: معادن استان در زمینه ذغالسنگ، سنگ لاشه و آهکی،صدف کوهی،ید،سیلیس،سنگ نسوز،آلوویوم و سنگ نسوز می باشند.

وی با بیان این که معادن ذغالسنگ استان در شهرستانهای آزادشهر،رامیان،مینودشت و علی آباد کتول واقع شده اند،گفت:میزان اشتغال مستقیم معادن ذغالسنگ استان 970 نفر است و میزان تولید ذغالسنگ استان در سال گذشته 176000 تن بوده است.

وی در خصوص پراکندگی معادن ید در استان نیز گفت: معادن ید در شمال استان و در دو شهرستان آق قلا و گنبد متمرکز می باشند و 3 معدن فعال ید استان نیز در شهرستان آق قلا واقع شده اند.

طلوعیان با اشاره به این که ماده معدنی استراتژیک ید تنها در 8 کشور دنیا از جمله ایران استخراج می شود،گفت:میزان اشتغال مستقیم معادن ید استان 260 نفر می باشد و میزان تولید سال گذشته این معادن 393.085 تن بوده است.

وی افزود:7معدن فعال صدف کوهی استان در شهرستان گنبد و 2 معدن فعال صدف کوهی نیز در شهرستان کلاله واقع شده اند که زمینه اشتغال مستقیم 60 نفر را فراهم نموده اند و میزان تولید این معادن در سال گذشته 90930 تن بوده است.

وی همچنین در خصوص پراکندگی معادن سنگ لاشه آهکی،مخلوط کوهی و سنگ آهک استان نیز گفت:معادن سنگ لاشه آهکی و مخلوط کوهی در سطح استان در شهرستان های علی آباد،آزادشهر،مینودشت،گالیکش،کلاله و مراوه تپه پراکنده می باشند و از 18 معدن سنگ لاشه،تعداد 7 معدن در سطح استان فعال می باشند.

وی افزود:میزان اشتغال این بخش نیز 141 نفر می باشد و میزان تولید سال 1397 آنها 1047692 تن بوده است.

طلوعیان گفت:شهرستان های گرگان و آزادشهر دارای معادن سیلیس،سنگ نسوز و آلوویم می باشند که میزان اشتغال مستقیم در این معادن نیز 19 نفر است و این معادن در سال 97 موفق به تولید 997 تن شده اند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1978
  • کد خبر : 65635