عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سخنرانی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مسجد جامع آق‌قلا


سخنرانی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مسجد جامع آق‌قلا

پیرو تاکید دکتر نجفی‌نژاد رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مبنی بر ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه و ایفای نقش دانشگاهیان در حل مسائل و مشکلات جوامع محلی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه، دکتر واحدبردی شیخ عضو هیأت علمی گروه آموزشی آبخیزداری دانشگاه، بعد از نماز جماعت ظهر و عصر دوشنبه اول مهر ماه در مسجد جامع آق قلا، به ارائه سخنرانی در خصوص اهمیت آب از منظر قرآن مجید و ضرورت توجه به مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب پرداخت.

وی در ادامه پیرامون سیستم‌های استحصال آب باران خانگی که از گذشته دور توسط مردم ترکمن صحرا در بخش‌های شمالی استان گلستان تحت عنوان "لاری" مرسوم بوده است مواردی را مطرح کرد. 
شایان ذکر است: در این سخنرانی در خصوص اهمیت استحصال آب باران، مزایای آب باران و همچنین الزامات و روش‌های فنی و ساده ضروری برای ارتقای کیفیت و کارآیی این سیستم نکات علمی و آموزشی همراه با مثال‌هایی از اقبال عمومی و گسترش سیستم‌های استحصال آب باران در تعدادی از کشورها از جمله استرالیا، هند، آمریکا و آلمان اشاره شد. 
در پایان دکتر فروزه مدیر فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، آمادگی این دانشگاه را برای ارائه هرگونه خدمات علمی و مشاوره‌ای برای ارتقای سیستم‌های استحصال آب و سایر حوزه‌های کشاورزی و منابع طبیعی را اعلام کرد.
 لازم به ذکر است: در این برنامه که با استقبال نمازگزاران همراه بود پس از بحث و تبادل‌نظر، شرکت‌کنندگان توجه و تاکید دانشگاه به مقوله گسترش و ارتقای سیستم‌های بومی را مایه خوشحالی و دلگرمی دانسته و نسبت به همکاری در برگزاری برنامه‌های آتی با مشارکت دانشگاه، اعلام رضایت نمودند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : با موضوع جمع‌آوری آب باران انجام شد:
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 567
  • کد خبر : 65887