عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برپایی 14 محفل شعر و خاطره به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان گلستان


برپایی 14 محفل شعر و خاطره به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان گلستان

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،از برپایی 14 محفل شعر و خاطره به مناسبت هفته دفاع مقدس از تاریخ اول تا هشتم مهرماه در سطح استان خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، احمد گلچین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و تاکید به ضرورت توجه خاص به این بخش از کتاب انقلاب اسلامی ایران، گفت: این محافل با شعر خوانی و خاطره گویی عید محمد میرزاعلی و  یارمحمد پقه از رزمندگان و ایثارگران ادیب شهرستان آق قلا در روز دوشنبه اول مهر ماه آغاز و با شعر خوانی عبدالمالک خرمالی شاعر و آزاده گنبدی در روز سه‌شنبه 9 مهر ماه پایان می پذیرد.
وی افزود: این محافل در منازل ایثارگران شاعر و ادیب با حضور دیگر شاعران هر شهرستان و جمعی از مسئولان برپا می شود و ضمن شعرخوانی،فرازی از خاطرات هشت سال دفاع مقدس بازگو خواهد شد.
گلچین نقش شعر در دفاع مقدس و رسالت شعرا را مهم قلمداد کرد و گفت: در این طرح، برپایی محافل متمرکز یا در منازل شاعران ایثارگری چون محمد دیلم کتولی در علی آباد، محمد حسین شاعری در کردکوی، عبدالجبارخان قان یخمزی در بندرترکمن، علی اصغر قزلسفلو در مینودشت، جمشید کردی در بندرگز، محمدعلی سادین در آزادشهر،بای محمد قلیچی در مراوه تپه، عبدالمالک خرمالی در گنبد کاووس و علی جهانگیری، غلامعلی نسایی و سید ابوالفضل فخار در گرگان برنامه ریزی و پیش بینی شده است.
یادآوری می شود در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق، هفته دفاع مقدس اطلاق می شود و از 31 شهریور تا 7 مهر ادامه دارد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .