عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد

با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی:

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد

                                              جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد 

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی هفته ملی و روزجهانی کودک با حضور مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری، مدیرکل کانون، نمایندگان ادارات و سازمان های عضو کارگروه هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این جلسه علی برزمینی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، لزوم توجه به کودکان و نوجوانان به عنوان حلاوت بخش خانواده ها و آینده سازان ابران اسلامی را یادآور شد و از اعضا کمیته خواست خارج و فراتر از وظیفه اداری به این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری برای کودک و نوجوان سرمایه گذاری برای آینده کشور است، گفت: در جامعه امروز که بیشتر آسیب‌های اجتماعی آن به زنان و کودکان باز می گردد، همه ما در حوزه اجتماعی و فعالیت های آن مسئولیت سنگینی بر عهده داریم.

برزمینی ادامه داد: تلاش کنیم آسیب های جامعه به کودکان و نوجوانان وارد نشود و این‌کار با انجام مناسب و به موقع فعالیت‌ها و آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی میسر خواهد شد.

وی در این جلسه با قدردانی از مسئولین کانون پرورش فکری گلستان به جهت اهتمام ویژه و برنامه ریزی مناسب در حوزه کودک و نوجوان و هفته ملی کودک، خواستار همکاری بیش از پیش اداره ها و سازمان ها شد.

در ادامه این جلسه محبوبه رجب نسب، رئیس ستاد برگزاری هفته ملی کودک در گلستان اظهار داشت: با عنایت به تقارن هفته ملی کودک که از تاریخ 13تا19 مهر1398در استان و سراسر کشور برگزار خواهد شد، با ایام سوگواری سالار شهیدان لازم است یادی کنیم از کودکان و نوجوانان آن زمان که با رفتارشان به ما درس شجاعت، شهامت و ادب دادند، کودکانی که احترام سرلوحه هر کارشان بود.

مدیرکل کانون گلستان گفت: به منظور نهادینه کردن ارزش های تربیتی عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، گرامی داشت هفته ملی و روز جهانی کودک با رویکرد آموزه های عاشورا برگزار خواهد شد و برنامه های پیش بینی شده کانون گلستان در هفته ملی کودک دارای این ویژگی خواهد بود.

وی ازتوجه جدی به کودکان و حوزه کودکی به منزله بنیادی‌ترین بخش زندگی، جلب توجه افکار عمومی و آشناسازی خانواده‌ها و مسئولان با نیازهای کودکان و چگونگی مواجهه با آن، هم‌گرایی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های حوزه کودک و ایجاد خاطراتی لذت‌بخش برای همه کودکان به عنوان مهم‌ترین اهداف هفته ملی کودک نام برد.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌ها هریک از منظری دیدگاه‌های خود را بیان کردند که بیشتر مباحث به موضوع‌هایی مانند پرداختن به حقوق کودک، مسأله فرهنگ‌سازی، پرهیز از اجرای موازی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت و منابع دستگاه‌ها اختصاص داشت.

در پایان مقرر شد که اعضای کارگروه ضمن اعلام آمادگی برای حضور در نمایشگاه هفته ملی کودک، برنامه‌های شاخص و ظرفیت‌های تبلیغاتی دستگاه خود را در اختیار دبیرخانه هفته ملی کودک در کانون قرار دهند تا در جلسه آینده با توجه به شعار و روزشمار هفته ملی کودک تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

در نخستین نشست برنامه‌ریزی هفته ملی کودک گلستان، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری،معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، معاون سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، مدیر تولید سیما و نمایندگان ادارات دفتر امور زنان و خانواده استانداری، علوم پزشکی، بهزیستی، حفاظت از محیط زیست، ورزش و جوانان، امور اتباع استانداری، نیروی انتظامی، امور زندان‌ها، شهرک‌های صنعتی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری گرگان، حوزه هنری، کمیته امداد، دادگستری، نظام مهندسی ساختمان، ستاد اقامه نماز، صنعت، معدن و تجارت،استاندارد، مسئول موسسه مردم نهاد مهر و صلح، انجمن دوستداران کودک، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و ... حضور داشتند.
  

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روزجهانی و هفته ملی کودک در کانون گلستان برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .