عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دریافت 435 فقره شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد :

دریافت 435 فقره شکایت مردمی از طریق ستاد خبری سازمان صمت استان

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: طی شهریور ماه سال جاری تعداد 435 فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالاو خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستانها اخذ گردیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان گفت: از تعداد 435 فقره شکایت مردمی رسیده به ستاد خبری این سازمان، 368 فقره (85درصد ) مربوط به کالا و 67 فقره (15درصد ) مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت های واصله در بخش کالا و خدمات به ترتیب مربوط به انواع نان ، خودرو ، و تلفن و پوشاک میباشد.

 

وی افزود : گرانفروشی ، کم فروشی و عدم درج قیمت در صدر عناوین تخلفات میباشد. همچنین حسب تدابیر متخذه از مجموع شکایات خصوصی 19 فقره (5 درصد ) در کارگروه های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب گردیده است .

طلوعیان با بیان این که ستاد خبري پل ارتباطی مردم با مسئولین و کوتاهترین راه جهت انعکاس و پیگیري مسائل و مشکلات است، گفت: آمارها نشان میدهد هروقت مردم مسئولین را جهت پیگیري مسائلشان جدي می یابند راحت تر با آنها ارتباط برقرار کرده و مشکلاتشان را به آنها ارجاع میدهند .

وی ادامه داد :.سرعت ، دقت و صحت در پیگیري این مطالبات میتواند این پل ارتباطی را همچنان پابرجا نگهدارد و لازمه این امر علاوه بر تلاش مضاعف پرسنل، مجهز نمودن واحدهاي بازرسی به امکانات پیشرفته جهت تحقق این امر مهم است .در این راستا ستاد هاي خبري مستقر در ادارات شهرستانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از طریق سامانه 124 بعنوان پل ارتباطی بین مسئولین و مردم در سراسر استان آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی میباشند .

به گفته طلوعیان ، نکته قابل تامل در این خصوص بهره گیري از مشارکت هاي مردمی در شناسایی به موقع سوء استفاده کنندگان اقتصادي و برخورد با متخلفان می باشد، اشخاصی که به قوانین موجود تمکین نکرده و در حق مصرف کنندگان اجحاف می نمایند ، لذا در تحقق این اهداف، هیچ پایگاه آماري و نیروي کارشناسی نمیتواند بهتر و سریعتر از 75 میلیون جمعیت مصرف کننده کشور عمل نماید که در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی نقاط کشور حضور دارند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 289
  • کد خبر : 66409