عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای بازی های بومی و محلی توسط کودکان در بافت تاریخی گرگان(استرآباد)

همزمان با روز جهانی کودک انجام شد:

اجرای بازی های بومی و محلی توسط کودکان در بافت تاریخی گرگان(استرآباد)

 مسوول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از برگزاری بازی های بومی و محلی توسط کودکان همزمان با روز جهانی کودک در بافت تاریخی گرگان (استرآباد) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، مسعود زیارتی امروز سه شنبه 16 مهرماه با اعلام این خبر گفت: همزمان با 8 اکتبر روز جهانی کودک و در راستای توسعه، ترویج و احیاء بازی های بومی و محلی استان با هدف معرفی آداب و رسوم گذشتگان برخی از بازی های محلی استان گلستان توسط جمعی از کودکان اجرا شد.
 او اضافه کرد: این مراسم با همکاری پایگاه بومی و محلی و رقص های آیینی کودکان زیر 6 سال با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، معاونین، مدیران و کارکنان این اداره کل در مدرسه تاریخی تقوی واقع در بافت تاریخی گرگان برگزار شد.
 زیارتی با اشاره به این که آشنایی کودکان با فرهنگ بومی می تواند در پرورش روحیه آنان موثر واقع شود، گفت: برای اهمیت دادن به تفاوت های فرهنگی و معرفی آن به جامعه جهانی نیاز به آموزش و معرفی خرده فرهنگ ها به کودکان است.
 مسوول روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به این که تنوع قومیتی در استان گلستان موجب شده تا این استان به رنگین کمان اقوام شهرت یابد، تاکید کرد: این تنوع اقوام سبب شده تا بازی های بومی و محلی، مسابقات، آیین ها و ... که از گذشتگان به یادگار مانده است، به وفور در گلستان یافت شود به گونه ای که با سفر به هر شهر و روستایی در این استان شاهد این تنوع خواهید بود.
 او تصریح کرد: فرهنگ غنی و کهن گلستان باعث شده تا بازی‌های بومی و محلی بسیاری در بین بزرگان ما به یادگار گذاشته شود اما به مرور زمان این بازی‌ها برای نسل جدید ناشناخته مانده است.
 زیارتی با اشاره به این که زنده کردن بازی‌های بومی و محلی برای نسل جوان به عنوان یک میراث ماندگار باید جدی گرفته شود، خاطر نشان کرد: برای گسترش فرهنگ بازی های محلی باید دستگاه‌های فرهنگی تعامل نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .