عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مشارکت 400 بنگاه اقتصادی در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان در 6 ماهه اول سال

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان:

مشارکت 400 بنگاه اقتصادی در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان در 6 ماهه اول سال

مشارکت 400 بنگاه اقتصادی در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان در 6 ماهه اول سال

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از مشارکت 400 بنگاه اقتصادی در 6 ماهه اول سال جاری در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی استان خبر داد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، سیدعلیرضا حسینی طلب گفت: در راستای اجرایی نمودن بند 2 سیاستهای کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند 5 سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و نیز تاکیدات مقام عالی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصتهای موجود و مورد نیاز جامعه بویژه در مشاغل خرد و خانگی با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین گردیده است. 
وی افزود: هدف از اجرای این طرح آشنایی مهارت آموزان با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کار آفرینی است. 
حسینی طلب تصریح کرد: حفظ پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصا در صنایع دستی و کمک به بنگاههای فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند از اقداف دیگر این طرح می باشد. 
وی در ادامه بیان کرد: این اداره کل در6 ماهه اول سال جاری تعداد هزار و 141 نفر مهارت آموز در کارگاه های دارای مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی آموزش های مهارتی را فرا گرفتند که از این تعداد 301 نفر زن و 841 نفر مرد می باشد. 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان گفت: تعهد سال جاری این اداره کل در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی هزار و 951 نفر می باشد که تاکنون در حدود 58 درصد از این تعهد اجرا شده است. 
شایان ذکر است تعهد طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی این اداره کل در سال گذشته هزار و 200 نفر تعیین شده بود که عملکرد هزار و 207 نفری در سال گذشته محقق گردید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .