عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری کارگاه تخصصی ظرفیت سازی سیاهه‌برداری میراث ناملموس

معاون میراث فرهنگی استان گلستان خبر داد؛

برگزاری کارگاه تخصصی ظرفیت سازی سیاهه‌برداری میراث ناملموس

 معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان برگزاری کارگاه تخصصی ظرفیت سازی سیاهه‌برداری میراث ناملموس به میزبانی استان یزد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان ، سارا اخوت با اعلام این خبر گفت : این کارگاه تخصصی در دوقسمت که بخش اول به میزبانی استان گلستان در اسفند ماه سال گذشته و بخش دوم از روز سه‌شنبه هفته گذشته برای مدت یک هفته در شهرستان مهریز استان یزد برگزار شد.
او اضافه کرد : این کارگاه تخصصی با محوریت اجتماعات محلی از سوی مرکز منطقه میراث ناملموس , با حضور مدرسین یونسکو و 40 نفر از کارشناسان برگزار شد.
معاون میراث فرهنگی استان گلستان خاطر نشان کرد: در کارگاه تخصصی ظرفیت سازی سیاهه‌برداری میراث ناملموس کارشناسان با نحوه طبقه بندی اقسام و موضوعات میراث ناملموس، نحوه تهیه سیاهه، احیاء و همچنین حفاظت و پاسداری از میراث ناملموس مناطق مختلف آشنا شدند.
او یادآور شد : با توجه به کنوانسیون 2003 یونسکو در اقدامات پاسدارانه میراث ناملموس جهان و با توجه به این که ایران عضو بخش فرهنگی سازمان ملل می باشد, موظف به شناسایی و سیاهه برادری و اقدامات حفاظتی ، در پاسداشت خرده فرهنگ ها هست.
اخوت اضافه کرد: میراث فرهنگی ناملموس به تولیدات و فرایندهای فرهنگی گفته می‌شود که با گذشت زمان و از نسل‌های پیشین باقی مانده‌ باشد.

برگزاری کارگاه تخصصی ظرفیت سازی سیاهه‌برداری میراث ناملموس

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .