عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همایش منطقه ای و روز مزرعه گاومیش، دام هزاره سوم در استان گلستان برگزار می شود


همایش منطقه ای و روز مزرعه گاومیش، دام هزاره سوم در استان گلستان برگزار می شود

 دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از برگزاری همایش منطقه ای و روز مزرعه گاومیش در استان گلستان خبر داد.

وی افزود : این همایش با حضور مسوولان کشوری و استانی، محققان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، کارشناسان و پرورش دهندگان از استان های؛گلستان، گیلان ، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران و خوزستان در روز اول آبانماه سال جاری در بندرگز استان گلستان برگزار می شود.
وی مزایا و فواید پرورش گاومیش را تولید محصولات لبنی و با ارزش و استفاده از بقایای گیاهی به ویژه گیاهان خشبی اشاره کرد و گفت:  این حیوان با استفاده از منابع خوراکی ارزان قیمت، گوشت و شیر بسیار با ارزشی تولید می کند.
دکتر مهاجر اظهار داشت: این قابلیت برای این حیوان آینده بسیار روشنی را ترسیم کرده به طوری که این دام را به دام هزاره سوم معروف کرده است. 
ایشان افزود: با توجه به ظرفیت استان گلستان برای بهره گیری از این دام در تولید گوشت قرمز در مناطق دارای آب بندان، رودخانه و  تالاب ها، سواحل دریای خزر و شبه جزیره میانکاله از سرمایه گذاران علاقمند در این حوزه، دعوت به همکاری بعمل می آید.
وی از مهمترین اهداف برگزاری همایش منطقه ای و روز مزرعه گاومیش را روشن کردن چراغ امید در دل تولیدکنندگان و گاومیش داران زحمت کش، توسعه کمی و صنعتی و گسترش برنامه های اصلاح نژادی در جمعیت گاومیش استان ذکر کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .