عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح کاداستر در 116 هزار هکتار از اراضی ملی گلستان


اجرای طرح کاداستر در 116 هزار هکتار از اراضی ملی گلستان

اجرای طرح کاداستر در 116 هزار هکتار از اراضی ملی گلستان
 معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت امسال از محل صندوق توسعه ملی 116 هزار هکتار کاداس با اعتبار 570 میلیون تومان در استان انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان حمید مصطفی لو اجرای طرح کاداستر را نخستین گام برای مبارزه با زمین خواری اعلام کرد و گفت تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.
وی افزود کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.
معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تاکید بر انجام کاداس در اراضی ملی، گفت 42 فقره پلاک در سطح استان کاداس انجام می شود که این پلاک ها در شهرستان های کلاله، علی آباد کتول، آزادشهر، رامیان، کردکوی، گالیکش، مینودشت و گنبد می باشند.
وی افزود همچنین 29 هزار هکتار در سطح استان اصلاح و رقومی سازی و 19 هزار هکتار حد نگاری اراضی ملی و دولتی با اعتباری بالغ بر 390 میلیون تومان در حال انجام است.
مصطفی لو گفت اجرای کاداس باعث ایجاد اعتماد و اطمینان در معاملات املاک و همچنین کاهش فراوان تعرضات ملکی و دعاوی مربوط در دادگاه ها و کاهش حجم پرونده های قضایی می شود.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .