عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » توانمند سازی جامعه روستایی از برنامه های اولویت دار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان:

توانمند سازی جامعه روستایی از برنامه های اولویت دار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد

توانمند سازی جامعه روستایی از برنامه های اولویت دار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد

 محمد گلی پور معاون آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه غلامزاده کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل و ممشلی رئیس مرکز مینودشت از طرح اقدام مشترک با خانه تعاون استان در رشته تولید نخ ابریشم در روستای بلم جرک شهرستان مینودشت بازدید کردند. 

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مینودشت ، محمد گلی پور ضمن بازدید از طرح تولید نخ ابریشم در روستای بلم جرک شهرستان مینودشت و تشکر از اقدامات بسیار خوبی که در اجرای این طرح صورت گرفته، گفت: توانمند سازی جامعه روستایی از برنامه های اولویت دار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد و اجرای دوره های آموزشی متناسب با فرهنگ بومی و محلی روستائیان مورد تاکید این سازمان است. 
وی افزود: امیدواریم کلیه دستگاه های مرتبط شهرستان از جمله جهاد کشاورزی ،اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی شهرستان در جهت گسترش این طرح، حمایت های لازم را از مهارت آموختگان داشته باشند. 
داود ممشلی رئیس مرکز در ادامه گفت : به منظور گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای شاغلین و تربیت نیروی انسانی ماهر ، حرفه تولید کارور نخ ابریشم براساس قرارداد آموزشی بین خانه تعاون استان با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گلستان برای 12 نفر از متقاضیان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان مینودشت برگزار شد. 
وی گفت: از دستاوردهای این طرح، ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار و تولید صنایع دستی بومی و محلی شهرستان توسط مهارت اموختگان است که توانسته کمک به اقتصاد خانواده کند. 
شایان ذکر است مهارت آموختگان جهت ارتقاء و توسعه کار خود خواستار حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی شهرستان در جهت ارائه تسهیلات کم بهره به منظور خرید تجهیزات مکانیزه برای تولید نخ ابرشم و برگزاری دوره های آموزشی کشت زعفران .گیاهان دارویی و بازدید از صنایع موفق برای مهارت آموزان روستایی شدند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .