عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری گردهمایی و کارگاه آموزشی معرفی ارقام گندم


برگزاری گردهمایی و کارگاه آموزشی معرفی ارقام گندم

گردهمایی و کارگاه آموزشی معرفی ارقام گندم چهارشنبه اول آبان ۹۸در گرگان سالن اجتماعات دکتر بیات اسدی موسسه تحقیقات پنبه کشور برگزار شد.

 گردهمایی یک روزه گندم که با کارگاه آموزشی نیز همراه بود با حضور مهندس اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری گندم وزرات جهادکشاورزی، دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان ،جمعی از معاونان بهبود تولیدات گیاهی، مدیران زراعت،مدیران شهرستانها،کارشناسان و کشاورزان استانهای گلستان، مازندران و خراسان شمالی، محققان بخش غلات موسسه تحقیقات اصلاح وتهیه نهال و بذر کشور و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان گلستان و نمایندگان شرکت تولید کنتده بذر فلوریماند دپره فرانسه و مدیرعامل شرکت ارس بذر تولید کننده ارقام گندم فرانسوی در ایران برگزار شد.
در این گردهمایی با ارائه دستاورد های همکاری های مشترک مراکز تحقیقاتی ایران و فلوریماند دپره، تعدادی از کشاورزان به نمایندگی از استان ها گزارشی از اقدامات بعمل آمده در تولید سال گذشته ارایه کردند و یکی از دلایل موفقیت در تولید گندم را نقش واریته و ارقام جدید برشمردند.
مهندس اسفندیاری پور در این گردهمایی با اشاره به مجموعه فعالیت ها و برنامه ریزی های بعمل آمده وزارت جهادکشاورزی در زمینه تولید ارقام اصلاح شده برضرورت بهره گیری از روش های نوین تولید واریته های جدید گندم  و متناسب با اقلیم های مختلف در کشور تاکید کرد و تلاش های بعمل آمده را ارزشمند و چشم انداز آینده را امید بخش بیان کرد.
در این همایش دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان درسخنانی به اهمیت پایداری تولید اشاره کرد و گفت: مباحث اقتصادی و نیاز جامعه و اصلاح نژاد و تولید ژن جدید و ... از اولویت های سازمان در این بخش است.
وی افزود: تداخل ژنتیکی در مناطق مختلف سد راه ما برای تولید بیشتر است.
دکتر مهاجر با اظهار خوشحالی از مطرح شدن مباحث فنی در این نشست گفت: باید زمینه ای فراهم شود تا بتوانیم برنامه ی درستی را برای آینده تدوین کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: اگر بذر خارجی را می آوریم‌ و به نمایش می گذاریم بذر داخلی را نادیده نمی گیریم و تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا ارتقای تولید در واحد سطح را داشته باشیم.
ایشان افزود: هدف ما این است که نقایص کشت را به محققان و کارشناسان انتقال دهیم تا آن ها را به کمک علم و تکنولوژی  برطرف کند.
در پایان این مراسم جلسه ی پرسش و پاسخ برگزار شد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .