عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازداشت مالکان سه معدن شن و ماسه غیرمجاز در آهنگرمحله گرگان


بازداشت مالکان سه معدن شن و ماسه غیرمجاز در آهنگرمحله گرگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از صدور دستور بازداشت مالکان سه معدن شن و ماسه غیرمجاز در آهنگرمحله گرگان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان گفت: به منظور مقابله با برداشت غیرمجاز از معادن شن و ماسه در اراضی کشاورزی با حضور سلیمانی معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان گلستان دستور بازداشت مالکان سه معدن شن و ماسه غیرمجاز در روستای آهنگرمحله گرگان صادر شد.

وی افزود: همچنین دستور توقیف کلیه آلات و ادوات و ماشین های مورد استفاده نیز صادر شد.

به گفته طلوعیان، این حکم قضایی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس اداره جهادکشاورزی گرگان، رئیس اداره امور اراضی گرگان و جانشین فرمانده انتظامی گرگان اجرا شده است.

وی گفت: بر اساس قانون، معادن ‌شن و ماسه در صورت ‌اخذ مجوز فقط مجاز به برداشت تا عمق مشخصی هستند و در صورت برداشت بیش از حد، امکان اعاده زمینهای کشاورزی به وضعیت قابل کشت وجود نداشته و از طرفی آسیبهای زیست محیطی متعددی نیز به همراه خواهد داشت.

طلوعیان اضافه کرد: طبق ماده ١٩ قانون معادن، هر کس بدون اخذ پروانه اکتشاف یا بهره برداری و یا اجازه برداشت اقدام به حفاریهای اکتشافی، استخراج، برداشت و بهره برداری مواد معدنی نماید، متصرف در اموالعمومی و دولتی محسوب می شود و با او برابر قوانین و مقررات مربوط رفتار خواهد شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 618
  • کد خبر : 67002