عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بومگردی موجب هویت بخشی و توسعه روستاهای استان گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان تاکید کرد؛

بومگردی موجب هویت بخشی و توسعه روستاهای استان گلستان

بومگردی موجب هویت بخشی و توسعه روستاهای استان گلستان

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: اقامتگاه های بومگردی علاوه بر توسعه، هویت جدیدی برای روستاهای استان ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ابراهیم کریمی شامگاه چهارشنبه اول آبان ماه در برنامه زنده تلویزیونی قرار شبانه صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: گردشگری یکی از بستر های جذب سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی برای استان است و این پتانسیل در حوزه بومگردی می تواند ضمن رونق روستاها از مهاجرت روستانشینان به شهر و تبعات بعدی آن نیز جلوگیری کند.
او با اشاره به این که یکی از تاثیر گذارترین عواملی که موجب معطوف شدن نگاه کشور به گردشگری گلستان شده استقبال از بومگردی ها در این استان است، خاطرنشان کرد: حدود 120 اقامتگاه بومگردی در سطح استان مشغول ارائه خدمت به مسافران و گردشگران هستند و همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین 30 بومگردی و 50خانه مسافر دیگر نیز افتتاح خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با تاکید بر این که اقامتگاه های بومگردی در استان موجب توسعه روستا ها شده است، گفت: این اقامتگاه های سنتی شور و نشاط خاص و هویت جدیدی برای روستاهای استان ایجاد کرده است.
کریمی در پاسخ به این پرسش که آیا گلستان ظرفیت افزایش اقامتگاه های بومگردی را دارد تصریح کرد: تلاش اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان بر این است تا حداقل یک بومگردی در هر روستای استان ایجاد نماید و به دلیل تنوع سلیقه گردشگران حتی در دورترین نقاط استان نیز بومگردی ها می توانند میزبان شایسته ای برای گردشگران داخلی و خارجی باشند.
او اضافه کرد: در حوزه بومگردی تنها به دنبال کمیت نیستیم و حال که به تعداد قابل قبول اقامتگاه ها در سطح استان رسیدیم، افزایش کیفیت و ارتقاء سطح خدمات در حوزه بومگردی ها به عنوان یکی از اهداف اداره کل درحال پیگیری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در حال تهیه بسته های مناسب سفر برای کارکنان دستگاه های اجرایی استان است تا این عزیزان در زمان های غیر پیک سفر با هزینه های پایین از خدمات بومگردی های استان بهره مند شوند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .