عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مرمت 12 پروژه میراث فرهنگی استان گلستان با قریب به 9 میلیارد ریال اعتبار

در شش ماه نخست سال 98 صورت گرفت؛

مرمت 12 پروژه میراث فرهنگی استان گلستان با قریب به 9 میلیارد ریال اعتبار

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از مرمت و ساماندهی 12 پروژه میراث فرهنگی با اعتبار 8میلیارد و 810میلیون ریال در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ابراهیم کریمی امروز شنبه 4آبان ماه با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست سال جاری 5 میلیارد و 400 میلیون ریال برای بازسازی و بهسازی بافت تاریخی شهر گمیشان، ساماندهی و مرمت بافت تاریخی گرگان، مرمت بافت روستای فارسی قانچی آزادشهر و مرمت بافت روستای ساسنگ شهرستان مینودشت هزینه شده است.
او خاطر نشان کرد: خانه عباسی، خانه حافظی، خانه نونهال، خانه روشنی، خانه سردار رفیع شهرستان گرگان و حمام فارسیان گالیکش نیز با اعتبار 2 میلیارد و 600 میلیون ریال در نیمه نخست سال 98 مرمت شده است.
کریمی اضافه کرد: ساماندهی موزه باستان شناسی گرگان و مطالعات و طرح مرمت و احیای گمرک بندرگز با اعتبار 810میلیون ریال از دیگر پروژه های اجرا شده سال 98 بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان با تاکید بر اهمیت ساماندهی و مرمت بافت و آثار تاریخی بر جذب گردشگران داخلی و خارجی، خاطرنشان کرد: بافت های تاریخی سطح استان و خانه ها و عمارت های ارزشمند تاریخی واقع در آن از جمله مهم ترین و تاثیرگذار ترین جاذبه های استان است.
او تصریح کرد: حفظ و حراست از این آثار تاریخی و معرفی شایسته آن ها به مسافران و گردشگران وظیفه و هدف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .