عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تلاش ما حمایت از پرورش دهنده میگو در مدت شیوع بیماری بود


تلاش ما حمایت از پرورش دهنده میگو در مدت شیوع بیماری بود

تلاش ما حمایت از پرورش دهنده میگو در مدت شیوع بیماری بود

مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد:شیلات گلستان سعی نموده است در مدت زمان شیوع این بیماری در مجتمع پرورش میگو گمیشان، با انجام راهکارهای مختلف از جمله برگزاری دوره های آموزش و استفاده از تجربیات تیم های مجرب پرورش دهندگان جنوب کشور، همواره در کنار تولید کنندگان میگو استان باشد و سهمی در بهبود شرایط بحرانی داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان مهندس سید جواد قدس علوی در دومین جلسه ستاد میگو استان تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی وقوع بیماری لکه سفید در تمام مزارع پرورش مجتمع میگو گمیشان، در سال جاری با کمک مراکز فرآوری 400 تن میگو در استان تولید و عمل آوری شده است.
وی گفت : نهمین سال پرورش میگو استان در شرایط بحرانی وقوع سیل و سپس بیماری لکه سفید همراه بوده است که متاسفانه در این بین طی 3 مرحله تجربه شرایط بحرانی، تمام مجتمع درگیر بیماری شد.
وی افزود: پرورش در کنار بیماری یک امر طبیعی است و پرورش دهندگان میگو استان با قبول این امر به پرورش خود ادامه دادند و 400 تن تولید محقق گردید.
وی با اشاره به میزان ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع پرورش میگو گمیشان در سال جاری اذعان داشت: ذخیره سازی بچه میگو از 24 اردیبهشت سال جاری در مزارع استان آغاز شد و در تاریخ 18 تیرماه وجود بیماری لکه سفید در مجتمع پرورش میگو گمیشان از سوی دامپزشکی تایید شد تا آن زمان در 60 مزرعه ذخیره سازی انجام شده بود و 12 مزرعه نیز آماده ذخیره سازی بودند که پس از رویت بیماری اجازه ذخیره سازی در دیگر مزارع داده نشد.
گفتنی است دومین جلسه ستاد میگو استان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار گلستان، نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل شیلات گلستان و جمعی از مدیران ستادی و پرورش دهندگان میگو در محل استانداری گلستان برگزار شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیر کل شیلات گلستان در دومین جلسه ستاد میگو استان ؛
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 321
  • کد خبر : 67079