عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری شورای هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان


برگزاری شورای هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان

جلسه شورای هماهنگی ترویج کشاورزی با حضور دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکتر علی اکبر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در گرگان برگزار شد.

دکتر مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در این جلسه با قدردانی از حضور دکتر مویدی در استان گفت: کاملا اعتقاد و باور داریم که سازمان جهادکشاورزی استان، سازمان ترویج کشاورزی است و وظایف ما در تمام بخش های کشاورزی ماهیت ترویجی دارد. 
ایشان افزود: استان گلستان بی شک بهترین استان در اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و پروژه پهنه بندی در سطح کشور است که این مهم را در عملیات اجرایی و پیاده سازی این پروژه به منصه ظهور رسانده است.
دکتر مهاجر با اشاره به استفاده از کارشناسان پهنه در این پروژه از میانگین افزایش حداقل ۵۰۰ هزارتن به میزان تولید گندم حتی در سخت ترین سال های زراعی اخیر در استان به عنوان نمونه یاد کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی و رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی درخواست حمایت از سوی حوزه ترویج وزارت جهادکشاورزی همچون سنوات قبل، توسط ایشان نسبت به استان پیشروی گلستان شد تا در ادامه اجرای پروژه جامع پهنه بندی این استان بیش ازپیش موفق عمل کند و بهمین منظور به ضرورت و نیاز ؛ تامین نیروی انسانی مراکز جهادکشاورزی تجهیز امکانات مراکز تاسیس و راه اندازی مراکز خدمات کشاورزی خصوصی تبدیل مراکز علمی کاربردی وقت جهادکشاورزی به هنرستان های کشاورزی برای ارتقای دانش هنرجویان و پرورش نیروی انسانی ماهر کشاورزی ، اشاره و پیشنهاد برای تحقق آن را دادند.
در ادامه جلسه دکتر مویدی با قدردانی از زحمات تمام دست اندرکاران بخش کشاورزی استان گفت: اگر گلستان در بخش کشاورزی عین نگینی در کشور می درخشد فقط برای داشتن خاک، اقلیم مناسب، کشاورزان سخت کوش و... نیست، بلکه داشتن مدیران و کارشناسانی است که تحت مدیریت رییس سازمانی با دانش و توانمندی کار می کنند که ایشان شرایطی را بوجود آورده است تا استان و کشور از این امر بهره جویند.
وی افزود : گفتن اینکه من ترویجی هستم شجاعت است چرا که ترویج در کنار تمامی بخش های کشاورزی است و رقابتی با دیگر حوزه ها ندارد بلکه یار و مدد آن هاست.
دکتر مویدی از استان گلستان به اتفاق چند استان دیگر به عنوان استان های با جسارت و پیشرو یاد کرد که طرح نظام نوین ترویج کشاورزی را اجرا کردند و ضرورت دارد با همان شور و حال اولیه ادامه پیدا کند.
ایشان تاکید کرد: از وظایف مهم حوزه کاری ترویج کشاورزی آموزش کارکنان و آموزش بهره برداران است. 
معاون سازمان و رییس موسسه آموزش و ترویح کشاورزی وزارت جهادکشاورزی در خصوص پیشنهادات رییس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه این پیشنهادات هم کارشناسی و هم کاربردی است تصریح کرد: تمام تلاش خود و مجموعه کاری را با همکاری روسای سازمان ها و مدیران وزارت جهاد کشاورزی به کار خواهیم بست تا این موارد مهم بویژه احیای هنرستان کشاورزی اتفاق بیفتد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .