عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اتمام فاز اول ایجاد زیر ساخت های گردشگری مجموعه اسب دوانی صوفیان شهرستان کلاله

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان خبر داد؛

اتمام فاز اول ایجاد زیر ساخت های گردشگری مجموعه اسب دوانی صوفیان شهرستان کلاله

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از اتمام فاز اول ساماندهی زیر ساخت های گردشگری مجموعه اسبدوانی صوفیان کلاله با اعتبار 5 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ابراهیم کریمی امروز پنجشنبه 9 آبان ماه با اعلام این خبر گفت:  فاز اول ایجاد زیر ساخت های گردشگری محل برگزاری جشنواره دایمی اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان شهرستان کلاله با اعتبار 5 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تکمیل شد.
او به عملیات اجرایی در این مرحله اشاره و خاطر نشان کرد : احداث ساختمان  مدیریت، نگهبانی و سرویس بهداشتی 4چشمه از جمله اقدامات اجرایی در این فاز بود.
کریمی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در صورت تخصیص اعتبارات کافی، نسبت به  تکمیل پروژه شامل اجرای دیوار پیرامونی، سکوی تماشاگران و جایگاه برگزاری مراسمات اقدام خواهد کرد.
 لازم به ذکر است، تاکنون چهارده دوره از جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در روستای صوفیان شهرستان کلاله در استان گلستان برگزار شده است. اسبداری و اسبدوانی در روستای صوفیان کلاله از جلوه های گردشگری به شمار می رود و هر ساله در زمان برگزاری این جشنواره گردشگران و علاقمندان زیادی از این روستا دیدن می کنند.
 

اتمام فاز اول ایجاد زیر ساخت های گردشگری مجموعه اسب دوانی صوفیان شهرستان کلاله

 

اتمام فاز اول ایجاد زیر ساخت های گردشگری مجموعه اسب دوانی صوفیان شهرستان کلاله

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .