عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سند استانی قرآن کریم در چشم انداز 1404 در گلستان اجرایی می شود


سند استانی قرآن کریم در چشم انداز 1404 در گلستان اجرایی می شود

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان که در روز 14 آبان ماه برگزار شد، گفت: سند استانی قرآن کریم در چشم انداز 1404 در گلستان اجرایی می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: هدف همه جوامع اسلامی توسعه است و فرهنگ در کنار رشد اقتصادی و سیاسی جهت گیری رشد را نشان می دهد و می تواند پیش قراول و تعیین کننده باشد.
وی ادامه داد: نوع مدل و بسترسازی در گرو فرهنگ جامعه است و جایگاه و نقش و نفوذ فرهنگ است که می تواند موثر باشد و لذا بیان می کنند انسان در فرهنگ نفس می کشد.
کشمیری با بیان اینکه فرهنگ حکم یک هوا را برای جوامع بشری دارد که آلودگی آن منجر به زیان به جامعه می شود، افزود: امام(رحمه الله علیه) فرمودند اگر فرهنگ درست شود یک جامعه اصلاح می شود معمار کبیر انقلاب دیدگاه عمیق و دقیقی داشتند و باید گفت که خوشبختی و بدبختی جامعه وابسته به فرهنگ است.
وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی از اقتصاد نیز مهمتر باشد و کارزار فرهنگی از اقتصاد مهمتر و خطرناکتر است، تاکید کرد: مسئولان مسائل فرهنگی را جدی تر ببینند و اگر مشکلات فرهنگی حل شود بسیاری از مسائل اخلاقی و آسیب های اجتماعی را شاهد نخواهیم بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که در حوزه فرهنگی دغدغه دارم و آنقدر دغدغه من زیاد است نیمه شب از خواب بیدار می شوم و در خصوص مسائل فرهنگی از خدا تقرب می جویم.
کشمیری بیان کرد: امیدواریم جلسات شورای فرهنگ عمومی استان که بزرگترین مجلس تصمیم گیر استان است بتواند قدم های خوبی در حوزه تقویت فرهنگ استان بردارد.
وی بیان کرد: در جلسه امروز سند چشم انداز قرآنی استان که تا سال 1404 تدوین شده ارائه شد و همچنین تصویب طرح همیاران فرهنگی و اعطاء حکم مسئولان شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در نظر گرفته شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در رابطه با سند چشم انداز قرآنی استان تا سال 1404 ابراز داشت: در سطح کشور دو استان گلستان و بوشهر این سند را تدوین کردند و در سال 94 این سند مطرح و در سال 95 به تصویب شورای فرهنگ عمومی استان رسیده است.
کشمیری بیان کرد: برای تدوین این سند 20 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد و با سه کارگروه کار خود را آغاز کرد و بیش از 70 ساعت با حضور صاحب نظران قرآنی کار خود را به پایان رسانده است.
وی یادآور شد: این سند در حال جمع بندی نهایی بوده و سند چشم انداز مورد ارزیابی کارگروه ها قرار گرفته و تا سال 1404 تهیه و تنظیم شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: این سند در مرحله اجرایی است و در گام نخست یعنی آموزش را دنبال می کنیم و برای اجرایی شدن این دو بخش 7 جلسه برگزار شده و خروجی آن 8 مصوبه بود.
کشمیری بیان کرد: مهمترین مصوبه ای که داشتیم شامل یکپارچه سازی منابع آموزش قرآن کریم، برگزاری یک دوره آموزشی تربیت مدرس و آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم، برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت و سبک زندگی قرآنی برای فرهنگیان، برگزاری دوره تربیت مربی قرآن، مصوبه دوره آموزشی معلمان ضمن خدمت، تشکیل انجمن نخبگان استان با ظرفیت قانونی بنیاد نخبگان و تهیه و پخش سلسله برنامه های قرآن کریم است.
یادآوری می شود نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در بیت حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه گرگان و رییس شورا برگزار شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .