عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اختصاص 213 غرفه به صنایع دستی و سوغات در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان

مسوول کمیته نمایشگاهی سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام خبر داد؛

اختصاص 213 غرفه به صنایع دستی و سوغات در سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان

 مسوول کمیته نمایشگاهی جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام و معاون صنایع دستی استان گلستان از حضور رشته های شاخص و بومی 23 استان در 145 غرفه صنایع دستی در این دوره از جشنواره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، مریم حاجی ابراهیمی امروز شنبه 18آبان ماه با اعلام این خبر گفت: امسال هم چون دوره های پیشین هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی از سراسر کشور در بخش نمایشگاهی سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام حضور خواهند داشت.
او خاطرنشان کرد: تاکنون 23 استان از سراسر کشور برای حضور رشته های شاخص و بومی مناطق خود در نمایشگاه ملی صنایع دستی گلستان اعلام آمادگی کردند.
حاجی ابراهیمی با اشاره به این که این نمایشگاه در دو شهرستان گرگان و گنبد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تعداد 68 غرفه در بخش سوغات نمایشگاه شهرستان گرگان به عرضه سوغات ایرانی خواهند پرداخت.
او گفت: در بخش نمایشگاهی جشنواره شهرستان گرگان نیز145 غرفه برای نمایش صنایع دستی هنرمندان استانی و کشوری پیش بینی شده است.
معاون صنایع دستی و هنر سنتی استان گلستان یادآور شد: در بخش نمایشگاهی و صنایع دستی این جشنواره در شهرستان گنبد کاووس نیز تعداد 65 غرفه صنایع دستی و 45 غرفه سوغات در نظر گرفته شده است.
مسوول کمیته نمایشگاهی سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام گلستان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر آثاری از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، رشته های بومی و اصیل هر استان، مراکز تخصصی، تعاونی ها، فروشگاه ها، هنرمندان دارای مهر اصالت و نشان ملی، هنرمندان فعال حوزه بسته بندی، فروشگاههای مجازی، روستاها و شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی به نمایش در خواهد آمد.
حاجی ابراهیمی به جذابیت های بخش نمایشگاهی و صنایع دستی این جشنواره اشاره کرد و گفت:  استفاده غرفه داران از پوشش های محلی و بومی اقوام مختلف، اجرای ورک شاپ و همچنین اجرای زنده محصولات صنایع دستی در غرفه های نمایشگاهی صنایع دستی از جذابیت های نمایشگاه سیزدهم است .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .