عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات بیش از 18میلیارد و 800میلیون ریال صنایع دستی از استان گلستان

در نیمه نخست سال 98 صورت گرفت:

صادرات بیش از 18میلیارد و 800میلیون ریال صنایع دستی از استان گلستان

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از صادرات 18میلیارد و 860میلیون و 150هزار ریال محصولات صنایع دستی از استان در نیمه نخست سال جاری و 35 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، ابراهیم کریمی امروز پنج شنبه 7 آذرماه با اعلام این مطلب گفت: صادرات محصولات صنایع دستی در سال جاری 18میلیارد و 860میلیون و 150هزار ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم  13 میلیارد و 967 میلیون ریال، 35 درصد افزایش را در این حوزه شاهد هستیم.
او خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال98 رشته های صنایع دستی که بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند شامل بافته های داری، نمدمالی، چرم، گلیم و گبه، سوزن دوزی است که 157 هزار و 163دلار ازاین محصولات از استان گلستان به کشورهای مختلف صادر شد.
کریمی با تاکید بر مقوله فروش و بازاریابی صنایع دستی اظهار داشت: پیدا کردن بازار فروش می تواند موجب سود آوری و رفع دغدغه هنرمندان صنایع دستی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی گلستان یکی از مشکلات مهم در حوزه صنایع دستی را نداشتن پایانه تخصصی صادرات برشمرد و یادآور شد: به دلیل نداشتن این پایانه، بسیاری از صنایع دستی استان از گمرک استان های دیگر صادر می شود که آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد و صادرات محصولات صنایع دستی استان به صورت سفری و چمدانی است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .