عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ساماندهی و تکمیل 61 منطقه و تفرجگاه گردشگری سطح استان گلستان


ساماندهی و تکمیل 61 منطقه و تفرجگاه گردشگری سطح استان گلستان

 مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از ساماندهی و تجهیز 61 منطقه تفرجگاهی گردشگری استان با اعتبار 389 میلیارد و 39 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، ابراهیم کریمی با اعلام این خبر گفت: تاکنون 61 منطقه تفرجگاهی گردشگری استان با اعتبار 389 میلیارد و 39 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک‌دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی ساماندهی و تجهیز شده است.
او خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار از سال 1384 تا پایان سال مالی 97 توسط اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان درسطح 19 کمپینگ و 4 تفرجگاه ساحلی و همچنین 26 منطقه نمونه گردشگری سطح  استان هزینه شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان یادآور شد: احداث حدود 160 آلاچیق و 150 سکوی نشیمن، احداث و بازسازی حدود 120 چشمه سرویس بهداشتی در قالب حدود 20باب ساختمان، 5 باب ساختمان نمازخانه، مجتمع خدماتی رفاهی، اجرای روشنایی محوطه کمپینگ‌ها و برج نوری، خرید امتیاز انشعابات آب و برق، زیرسازی و آسفالت مسیر‌های دسترسی به کمپینگ‌های گردشگری بطول تقریبی 15 کیلومتر، اجرای دیواره مالون و سنگ‌فرش مسیر دسترسی به آبشار‌های سطح استان از جمله این اقدامات بوده است.
او اضافه کرد: گلستان يكي از استان‌های برخوردار از جاذبه‌هاي متعدد تاريخي و طبيعي و فرهنگي است که هر ساله خیل عظیمی از گردشگران و طبیعت گردان برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی بی شمار آن، به این استان سفر می‌کنند و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان می‌کوشد تا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، رفاه هر چه بیشتر مسافران و گردشگران را فراهم سازد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .