عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فعالیت 72 اتوبوس و بیش از 2 هزار تاکسی در گرگان


فعالیت 72 اتوبوس و بیش از 2 هزار تاکسی در گرگان

فعالیت 72 اتوبوس و بیش از 2 هزار تاکسی در گرگان
رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان از فعالیت 72 اتوبوس و بیش از 2 هزار تاکسی در گرگان خبر داد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهدی کمال غریبی اظهار کرد: ۷۲ دستگاه اتوبوس و 2 هزار و ۹۴۲ تاکسی در سطح شهر برای خدمات رسانی به شهروندان فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه اتوبوس‌ها از ساعت ۶ صبح تا ساعت 20 هر روز در ۳۲ خط و ۴۸۸ ایستگاه در سطح شهر فعال هستند، گفت: زمان انتظار برای اتوبوس در گرگان به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان تصریح کرد: در تلاش هستیم با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی زمان انتظار مسافران به 10 دقیقه کاهش یابد.
کمالغریبی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش نرخ کرایه نداریم گفت: تاکسی های تک سوز ماهیانه ۴۰۰ لیتر و تاکسی‌های دوگانه سوز ۲۰۰ لیتر سهمیه دارند.
وی اضافه کرد: پیمایش روزانه تاکسی‌ها به طور میانگین بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر است که در این صورت تاکسی بین ۲۰ الی ۳۰ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ بنابراین اگر میزان سهمیه تاکسی ها به ۶۰۰ لیتر افزایش یابد، عمده مشکلات کاهش خواهد یافت.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری گرگان با بیان این که آمار جابجایی روزانه اتوبوس ۷۲۵ نفر و تاکسی ۱۲۵ نفر است، ادامه داد: میانگین عمر ناوگان تاکسی گرگان بین ۹ الی ۱۰ سال و عمر اتوبوس‌ها با توجه به نوسازی انجام شده با حمایت شهردار گرگان ۸.۵ سال است.
کمالغریبی با تاکید بر این که عمر ناوگان ما نسبت به سایر شهرها قابل قبول است، از برنامه ریزی برای خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید و بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس با تاکید و حمایت شهردار گرگان در سال ۹۹ خبرداد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شهرداری گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .