عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 3 هزار و 260 حلقه چاه کشاورزی در گلستان برقدار می شوند


3 هزار و 260 حلقه چاه کشاورزی در گلستان برقدار می شوند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: در یک برنامه سه ساله در سطح کشورمقرر است، 75 هزار حلقه چاه کشاورزی برقدار شوند که از مجموع 75 هزار حلقه چاه، 3 هزار حلقه چاه سهم استان گلستان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس حسین دهقان اظهار کرد: در راستای اهدف وزارت نیرو و به منظور کاهش استفاده از سوخت های فسیلی، موضوع برقی کردن چاه های کشاورزی در دستور کار است که این کار با هماهنگی توانیر و شرکت توزیع برق، شرکت آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام می شود.
وی افزود: در این راستا مقرر است در یک برنامه سه ساله در سطح کشور، 75 هزار حلقه چاه کشاورزی برقی شوند که از  این  مجموع 3 هزار و 260 حلقه چاه سهم استان گلستان است و از این تعداد 900 حلقه برای سال اول،  و برای هر یک از سال های دوم وسوم هزار و 180 حلقه چاه کشاورزی برقدار خواهند شد. 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: به همین منظور، جلسات هماهنگی با همکاران جهاد کشاورزی، شرکت توزیع برق و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان برگزار و تعداد زیادی از چاه ها احصا شده است . از منظر ما اولویت با چاه هایی است که دارای سطح زیر کشت بیشتری به تبع آن و توان بهره برداری بیشتری از منابع آب را دارند.  
وی افزود: با توجه به ابلاغیه شرکت مدیریت منابع آب ایران ایران، چاه های مشمول این طرح می بایست فعال، دارای پروانه بهره برداری معتبر و مجهز به کنتور هوشمند حجمی باشند. 
معاون حفاظت و بهره برداری استان افزود: در استان گلستان حدود 17 هزار و 450 حلقه چاه کشاورزی داریم که از این تعداد 3 هزار و 350 حلقه انرژی مورد نیاز خود را از طریق برق تامین می کنند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .