عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تهیه طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان (استرآباد)

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گلستان خبر داد؛

تهیه طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان (استرآباد)

 سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از تهیه طرح تفصیلی ویژه با ضوابط اختصاصی برای محدوده بافت تاریخی گرگان(استرآباد) خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری امروز شنبه 7دی 98 با اعلام این خبر گفت: بافت تاریخی گرگان علاوه بر این‌که به‌عنوان اولین بافت تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است دارای محدوده مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در سال 1394 است.
او خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اداره‌کل در حال تهیه طرح تفصیلی ویژه با ضوابط اختصاصی برای این محدوده است که در چارچوب مشخص و مصوب بتواند ضوابط حفاظتی و الزامات ساخت‌وساز را برای مالکین و ساکنین اعلام نماید.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان یادآور شد: در حال حاضر بخش زیادی از این مطالعات و طرح انجام‌شده است و در مراحل پایانی قرار دارد.
او تصریح کرد: بافت‌های تاریخی شهرها از مهم‌ترین فضاهای شهری هستند که علاوه بر ویژگی‌های معماری و شهرسازی، واجد ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... هستند.
تجری بابیان اینکه بی‌توجهی به ارزش‌های تاریخی و هویتی بافت تاریخی آثار ارزشمند تاریخی و معماری را در حال تخریب قرار خواهد داد، گفت: حفظ، احیا و معرفی بافت تاریخی گامی مؤثر برای حفظ هویت ملی و تاریخی شهرهاست.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .