عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نشست خبری دومین جشنواره ملی نگارگری آیات برگزار شد


نشست خبری دومین جشنواره ملی نگارگری آیات برگزار شد

نشست خبری دومین جشنواره ملی نگارگری آیات برگزار شد

با حضور اهالی فرهیخته ی رسانه استان گلستان نشست خبری دومین جشنواره ملی نگارگری آیات در ظهر سه شنبه 10 دی ماه در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از اصحاب رسانه گلستان، گفت: دومین جشنواره ملی نگارگری آیات با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به منظور رقابت در عرصه خلاقیت های هنری و در راستای معرفی ایده های اصیل  وشناخت آثار برتر در حوزه مفاهیم قرآنی و مشارکت هنرمندان در رشته نگارگری برپا می شود.
وی با اشاره به اینکه «محمدرضا عباسپور» از هنرمندان نام آشنای استان، دبیر هنری جشنواره هستند، افزود: کلیه مفاهیم و موضوعات مرتبط با فضای معنوی قرآن کریم شامل داستان های قرآن و عترت، اقتباس از داستان های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) و پیامبران الهی و معصومین (ع) و دیگر شخصیت های قرآنی از موضوعات جشنواره است.
کشمیری ادامه داد: همچنین تمثیل های قرآن و عترت، احسان و نیکی، معنویت و اخلاق، امید، نشاط، آفرینش و خلقت، ظلم ستیزی، صلح و دوستی، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، تمثیل و قصص قرآنی، رستاخیز و مواردی از این دست، از جمله دیگر موضوعات این جشنواره به شمار می آید.
وی با اشاره به اینکه جشنواره در بخش های «نگارگری» ، «طراحی سنتی» و بخش ویژه «نماز و نیایش» برپا می شود، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش انس و تدبر در قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) ، تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه ی قرآن و عترت و نشرآن و توسعه و ترویج هنرهای قرآنی در حوزه ی ملی و بین المللی از اهداف برپایی این جشنواره است.
کشمیری ادامه داد: همچنین ارتقای همه جانبه و تاکید بر اهمیت هنرهای قرآنی از طریق فضای رقابتی، زمینه سازی برای تبادل تجربه فی مابین شرکت کنندگان در گستره ملی و حمایت از هنرمندان جهت خلق آثار متناسب و قابل تامل در عرصه فعالیت های قرآنی از دیگر اهداف این رویداد ارزشمند هنری و قرآنی به شمار می رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در بخش نگارگری و طراحی سنتی به نفرات اول تا سوم و سه نفر شایسته لوح و هدایای نقدی اهدا می شود، گفت: در بخش ویژه نماز و نیایش هم لوح افتخار و تندیس جشنواره به همراه مبلغ 6 میلیون تومان هدیه تقدیم خواهد شد.
کشمیری ادامه داد: نام نویسی در دومین دوره جشنواره ملی نگارگری آیات از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به نشانی www.ayatfest.farhang.gov.ir  انجام می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام و ارسال آثار تا اول بهمن ماه به این سایت مراجعه نمایند.
در ادامه نشست «محمد رضا عباسپور» دبیر هنری جشنواره با اشاره به دستاوردهای این رویداد هنری در استان، اظهار کرد: در سالیان گذشته فعالیت های متعددی درحوزه نقاشی و نگارگری صورت گرفته و در حال حاضر حدود 200 هنرمند در استان دستی در این هنر دارند.
وی با اشاره به پتانسیل بالای استان در عرصه هنرهای تجسمی و اینکه در طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر هم متقاضی بوده ایم، افزود: حضور یک داور بومی در ترکیب نهایی داوری این رویداد ملی و نیز برپایی کارگاه های آموزشی ویژه هنرمندان بومی را در دستور کار قرار داده ایم.
در پایان این نشست خبری، با حضور اهالی رسانه ی گلستان از پوستر این رویداد ملی رونمایی به عمل آمد.
یادآوری می شود علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه ی این رویداد قرآنی و هنری با شماره تلفن های 01732243089 و 1732243088 داخلی 307 و 306 و نیز تلفن همراه 09117011525 تماس حاصل فرمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .