عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیت راه آهن اینچه برون برای توسعه تجارت با اوراسیا تقویت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

ظرفیت راه آهن اینچه برون برای توسعه تجارت با اوراسیا تقویت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: استان های شمالی در توسعه تجارت ایران با اوراسیا نقش پررنگی دارند و باید ظرفیت راه آهن اینچه برون در توسعه تجارت، تقویت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان در همایش آشنایی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا که در محل سالن همایش های اداره کل محیط زیست استان گلستان برگزار گردید، گفت: توسعه تجارت با اتحادیه اوراسیا برای استان گلستان دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه توسعه تجارت با کشورهای عضو این اتحادیه، توسعه تولید، بازرگانی و اشتغال در استان را به همراه دارد.

وی نقش استان‌های شمالی در موافقت نامه توسعه تجارت ایران با اتحادیه اوراسیا را پررنگ دانست و افزود: هم‌اکنون استان‌های گیلان و مازندران برای توسعه حمل و نقل در خط انتقال خط آهن رشت- آستارا و توسعه بندر امیرآباد اقداماتی انجام داده اند و گلستان هم باید جهت توسعه تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ، زیرساخت‌های راه آهن اینچه برون را تقویت کند.

وی به لزوم تأمین و تقویت زیرساخت‌های بالقوه گلستان در گمرک، لجستیک و راه‌آهن و … اشاره کرد و ادامه داد: باید پتانسیل بازار اوراسیا و نقش موافقت نامه در تسهیل دسترسی به بازار با برگزاری همایش استانی به اطلاع ذینفعان رسانده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تقویت تسلط کارشناسان اقتصادی استانی درخصوص موافقت‌نامه اوراسیا را مهم دانست و از برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه با عنوان آشنایی با ابعاد کارشناسی موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا در اواخر دی یا اوایل بهمن ماه امسال در گلستان خبر داد.

وی همچنین به رئوس برنامه‌های گمرک برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه اوراسیا اشاره کرد و گفت: اختصاص زیرسامانه اختصاصی برای ذینفعان موافقت نامه اوراسیا،اتخاذ تمهیدات لازم در راستای پیش اظهاری اقدام مورد مبادله در گمرک و اختصاص مسیر سبز برای اظهارنامه های مورد مبادله در موافقت نامه از برنامه های این حوزه است.

به گفته طلوعیان موافقت با حمل یکسره کالا در رویه واردات و صادرات، هماهنگی جهت نمونه برداری از کالاهای مشمول مجوزهای قانونی بر روی وسیله حمل و یا بعد از تخلیه و هماهنگی جهت ارائه مجوزهای ترخیص قانونی از طریق یک مرجع واحد از سایر رئوس برنامه گمرک برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه اوراسیاست.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 350
  • کد خبر : 69459