عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » داوری آثار جایزه فیروزه گلستان آغاز شد


داوری آثار جایزه فیروزه گلستان آغاز شد

داوری آثار جایزه فیروزه گلستان آغاز شد

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ضمن قدردانی از شرکت کنندگان در نخستین دوره جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی در استان گلستان، گفت: داوری آثار  رسیده به جایزه فیروزه گلستان صبح امروز(21 دی) در سالن اجتماعات اداره کل آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از تولیدات، کالاها و ایده‌هایی که با رویکرد ایرانی و اسلامی تولید شده است عنوان کرد و افزود: 260 محصول فرهنگی از سراسر استان گلستان در بخش های عروسک و اسباب بازی، هدایای فرهنگی و نوشت افزار برای نخستین دوره این رویداد ارزشمند فرهنگی در استان گلستان ارسال شده است.
وی ادامه داد: در بخش عروسک بیش از 70 اثر از عروسک های قصه های کهن فارسی، عروسک با پوشش محلی اقوام استان و عروسک های نمایشی و عروسک سرگرمی و بازی ارسال شده است. همچنین در بخش پوشاک بیش از 80 اثر  با طرح های بومی استان و بیش از یکصد اثر نیز درجاجیم، زیورآلات و کالاهای فرهنگی و نوشت افزار امروز داوری می شوند.
کشمیری با اشاره به اینکه داوری بخش های مختلف این رویداد برعهده ی «حجت مقسم» ، «سمانه شهری نژاد» ، «زهرا مهدی زاده» و «سکینه عبدالله نژاد» است، گفت: نظارت بر دقت و صحت داوری آثار مطابق با اهداف جایزه و شیوه نامه داوری بر عهده ی «حمید رحمانی شمس آبادی» به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کاظم کاویان از کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان می باشد.
یادآوری می شود آثار منتخب در نمایشگاهی متمرکز در فرهنگستان هنر درکنار دیگر آثار از سراسر کشور از تاریخ ۲۳ تا ۲۹ دی ماه به نمایش در خواهند آمد و  در تاریخ ۲۹ دی ماه نیز اختتامیه این رویداد بزرگ و توسعه بخش فرهنگی در تهران با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
 
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .