عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نرخ بیکاری گلستان کاهش یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

نرخ بیکاری گلستان کاهش یافت

نرخ بیکاری گلستان کاهش یافت

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش نرخ بیکاری استان در پائیز امسال به میزان 1.3 درصد نسبت به پائیز سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اعلاممرکز آمار ایران، نرخ بیکاری گلستان با 1.3 درصد کاهش از ۱۰.۹ درصد در فصل پاییز سال گذشته به ۹.۶ درصد در پاییز امسال رسید و نسبت به تابستان سال جاری نیز 1.5 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی بازگشت ۲ هزار نیروی کار خسارت دیده از سیل ابتدی سال به مراکز تولیدی و صنعتی، استفاده از ۲۰ هزار میلیارد ریال وام در بخش های مختلف و ایجاد فرصت‌هایشغلی توسط دستگاه های مرتبط را از جمله دلایل تک رقمی شدن نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اذعان کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری تا کنون 392 میلیارد تومان تسهیلات به 5 هزار و 115 طرح با اشتغالزایی بیش از 7 هزار و 900 نفر پرداخت شد که 55 درصد از این طرح ها ایجادی، 39 درصد توسعه ای و 6 درصد سرمایه در گردش بود.

به گفته وی عمده تسهیلات اشتغالزایی در گلستان به ترتیب در بخش های کشاورزی، خدمات و صنعت است.

مازندرانی تاکید کرد: جذب اعتبارات اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد هفت هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی، ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی از طریق جذب اعتبارات تخصیصی مشاغل خانگی، مشارکت بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و استفاده از تسهیلات رونق اشتغال فراگیر با مشارکت دستگاه های مرتبط از جمله جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و کمیته امداد را می توان از دیگر عوامل کاهش نرخ بیکاری فصل پاییز امسال گلستان برشمرد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال به تعهد ملی ایجاد ۲۵ هزار شغل در گلستان دست پیدا کنیم.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ گلستانیک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد.

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 381
  • کد خبر : 69525